پاسخ کوبنده زاخارووا به ادعاهای سفیر آمریکا

زاخارووا صدور روادید بعد از تاریخ پرواز را حقه محبوب مقامات ایالات متحده نامید.
Sputnik
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که لین تریسی سفیر ایالات متحده در مسکو در سخنان خود در مورد اینکه خبرنگاران روسی که می بایست سرگئی لاوروف را در سفر به آمریکا همراهی می کردند، می توانستند بعد از دریافت روادید بصورت مستقل به نیویورک سفر کنند، اخبار غلط پخش می کند.
پیشتر تریسی در مصاحبه با روزنامه "کامرسانت" ادعا کرده بود که هیچ چیزی مزاحم گروه خبرنگاران همراه سرگئی لاوروف که بعد از پرواز هواپیمای هیات روسی از مسکو روادید ایالات متحده را دریافت کردند، برای سفر به ایالات متحده و پوشش فعالیت هیات روسی در سازمان ملل متحد نبوده است.
آمریکا برای وزیر امور داخلی روسیه جهت شرکت در کنفرانس سازمان ملل ویزا صادر نکرد
زاخارووا نوشت: "صدور روادید بعد از آنکه تاریخ پرواز گذشت، حقه محبوب مقامات آمریکایی است.... همه تعداد انبوهی از این موارد را می دانند، اما سفیر ایالات متحده به هر شکل بی شرمانه اطلاعات غلط پخش می کند".
ی افزود که خبرنگاران روسی نمی توانستند "بصورت مستقل (به آمریکا) پرواز کنند، زیرا به دلیل "محبت مشکوک مقامات آمریکایی" مدتهاست که پرواز مستقیم مسکو- نیویورک وجود ندارد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: "و به نیمی از خبرنگاران شما گذرنامه بدون روادید برگرداندید".
زاخارووا تاکید کرد: "لین، شما مثل آنالنا بربوک و لیز تراز هستید؟ نمی دانید که گردش 360 درجه ای چیست و سیاه و بالتیک- دریاهای متفاوتی می باشند؟ یا تنها با وقاهت دروغ می گویید؟"
اندکی پیش هیات لاوروف با مشکلاتی در زمینه دریافت روادید آمریکا جهت سفر به ایالات متحده برای شرکت در برنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ های 24 و 25 آپریل، روبرو شده بود. این در حالیست که نمایندگان رسانه های روسی اصلا برای این سفر روادید دریافت ننمودند.
زاخارووا، نماینده کاخ سفید را به دروغگویی در مورد صدور ویزا برای خبرنگاران متهم کرد
بحث و گفتگو