شولتز معتقد است که آلمان عواقب بحران انرژی را پشت سر خواهد گذاشت

شولتز معتقد است که اقتصاد جمهوری فدراتیو آلمان عواقب بحران انرژی را پشت سر خواهد گذاشت و دچار رکود نخواهد شد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ، اولاف شولتز صدراعظم جمهوری فدراتیو آلمان معتقد است که اقتصاد این کشور عواقب بحران انرژی را پشت سر خواهد گذاشت و دچار رکود نخواهد شد.
وی در مصاحبه با این شبکه در پاسخ به سوالی در این خصوص تصریح کرد: "من مطمئنم که این مسئله- یعنی ورود به رکود – رخ نخواهد داد. ما نشان دادیم که ما قادر به عکس العمل نشان دادن به شرایط سخت هستیم. ن فکر می کنم کن هیچکس انتظار این را نداشت که ما به راحتی شرایطی را پشت سر بگذاریم که در آن صادرات گاز روسیه به آلمان و اروپا کاملا قطع گردد. اما از این مسئله بواسطه تمامی تصمیماتی که توسط ما گرفته شد، عبور کردیم".
تظاهرات گسترده در لوتزرات آلمان در اعتراض به استخراج ذغال سنگ + ویدئو
به گفته صدراعظم، تصمیمات مربوط به پر کردن ذخایر گازی و باز گرداندن 20 ایستگاه ذغال سنگ به فعالیت خود برای تولید برق به بر آمدن از پس این شرایط کمک کرده اند. شولتز همچنین خاطرنشان کرد که در آلمان درپایان سال گذشته میلادی اولین ترمینال برای پذیرش گاز مایع راه اندازی شد و دومین ترمینال نیز هفته گذشته به راه افتاد. وی افزود: "افتتاح سومین ترمینال نیز در هفته آینده صورت خواهد گرفت".
وی همچنین ابراز اطمینان کرد که آلمان در سال آینده خواهد توانست از پس این شرایط بر بیاید.
بنا بر اظهارات صدر اعظم آلمان، برلین به اقدامات مشابه خود ادامه خواهد داد. شولتز تصریح کرد: "ما ادامه خواهیم داد و ظرفیت هایی که به ما شانس دریافت آن میزان گاز را خواهند داد که ما داشتیم، را افزایش خواهیم داد... در عین حال بدون واردات گاز روسیه".
بحث و گفتگو