مرزبانان لیتوانی یک زن پناهجوی باردار از ایران را کتک زدند

مرزبانان لیتوانی یک پناهجوی حامله از ایران را مورد ضرب و شتم قرار داده و او را به زور به خط مرزی بلاروس و لیتوانی رساندند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه اداره مرزبانی بلاروس ضمن اعلام این مطلب گفته می شود:" گشت مرزی بعد از ظهر 13 سپتامبر، در منطقه اوسترووتسک در مرز با لیتوانی،گروه دیگری از پناهجویان - خانواده ای از ایران را کشف کرد. در میان آنها یک زن باردار وجود داشت. همه این خارجی ها با توسل به زور از لیتوانی به: مرز بلاروس و لیتوانی منتقل شده بودند".
در عین حال ، خاطرنشان می شود که یکی از پناهندگان نمی توانست به طور عادی حرکت کند ، زیرا مرزبان لیتوانی هنگام "رساندن" وی به مرز، پای وی را به شدت مجروح کرده بود.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
لیتوانی، مرزهایش را بر روی روس ها بست
به گفته اداره مرزبانی بلاروس با استناد به سخنان پناهجویان، سربازان لیتوانیایی علاوه بر ضرب و شتم مردان با چماق و استفاده از شوکر برقی، ضربات متعددی به ناحیه سینه زن ایرانی وارد کرده اند و این کار با وجود علایم آشکار حاکی از باردار بودن وی انجام شده که مغایر همه قوانین و ارزش های انسانی است.
لیتوانی، لتونی و لهستان در سال 2021 از افزایش تعداد مهاجران غیرقانونی بازداشت شده از کشورهای خاورمیانه و آفریقا در مرز با بلاروس خبر دادند و مینسک را به ایجاد بحران مهاجرت متهم کردند اما طرف بلاروس قاطعانه این موضوع را رد کرد. گارد مرزی بلاروس بارها از اخراج اجباری پناهجویان توسط لیتوانی، لهستان و لتونی و بازگرداندن آنها به خاک بلاروس خبر داده است. عفو بین الملل در گزارشی مقامات لیتوانی را به بدرفتاری با پناهجویان از خاورمیانه و آفریقا متهم کرد.
بحث و گفتگو