عملیات ویژه روسیه در اوکراین

پنتاگون: آمریکا از طریق آسمان اوکراین با روسیه مقابله می کند

یک مقام پپنتاگون در گزارشی اعلام نمود که مقابله آمریکا با روسیه به صورت مبارزه در آسمان اوکراین نمود پیدا کرده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، کلینتون هینوت ژنرال آمریکایی، معاون رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا، که از طریق لینک ویدئویی در کنفرانس شورای آتلانتیک صحبت می کرد، گفت که واشنگتن مبارزه با تسلط هوایی روسیه در اوکراین را تایید می کند.
وی گفت: "ارتش ما باید به ویژه در برابر روسیه و چین یک پتانسیل قوی را انجام دهد تا بتوانیم با آنها مقابله کنیم. پرونده اوکراین به وضوح مخالفت با تسلط هوایی (روسیه) را نشان داد و ما باید با روسیه مقابله کنیم."
پیش از این، در 10 آگوست، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا گفت که ناتو به دنبال مقابله با روسیه نیست. رئیس پنتاگون گفت: ما به دنبال رویارویی با روسیه نیستیم و تهدیدی برای آن نیستیم. او پس از دیدار با آرتیس پابریکس وزیر دفاع لتونی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریگا گفت که ما به دنبال جنگ با روسیه نیستیم.
یونیفورم زمستانی ناتو برای سربازان اوکراینی
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح روسیه تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
بحث و گفتگو