منبع: آرامکوی سعودی حمل نفت در خلیج فارس را از سر گرفت

© telegram ir_sputnikمنبع: آرامکوی سعودی حمل نفت در خلیج فارس را از سر گرفت
منبع: آرامکوی سعودی حمل نفت در خلیج فارس را از سر گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2026
اشتراک

منبع: آرامکوی سعودی حمل نفت در خلیج فارس را از سر گرفت

یک منبع در صنعت نفت عربستان سعودی به اسپوتنیک گفت: شرکت دولتی انرژی عربستان سعودی، حمل نفت خام از پایانه کلیدی راس تنوره در سواحل خلیج فارس را از سر گرفته و صادرات هیدروکربن را از طریق تنگه حیاتی هرمز از سر گرفته است.

این منبع تأیید کرد: "آرامکو اکنون به طور فعال در حال حمل محموله در بندر راس تنوره است."

در حالی که تاریخ دقیق از سرگیری عملیات هنوز مشخص نیست، به نظر می‌رسد بارگیری نفت در حال حاضر با سرعت در حال انجام است.

طبق داده‌های ردیابی VesselFinder، اخیراً چندین ابرنفتکش سعودی برای بارگیری مستقیم نفت خام از میادین نفتی وسیع این کشور پادشاهی به راس تنوره رسیده‌اند.

عربستان سعودی در ماه مارس در بحبوحه تشدید تنش‌ها در تنگه هرمز، تمام صادرات نفت خام از راس تنوره را متوقف کرده و محموله‌های خود را به بندر امن‌تر ینبع در دریای سرخ منتقل کرده بود.

Sputnik Iran | Rubika | Bale | Web

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала