کارشناس: ایران تنگه هرمز را حتی به قیمت بازگشت جنگ از دست نخواهد داد

اشتراک

کارشناس: ایران تنگه هرمز را حتی به قیمت بازگشت جنگ از دست نخواهد داد

دکتر عماد آبشناس، تحلیلگر سیاسی می گوید: برای اولین بار پس از امضای تفاهم نامه میان ایالات متحده و ایران و اعلام آتش بس شصت روزه امروز درگیری هایی میان دو طرف رخ داد. دلیل اصلی این درگیری ها هم این است که آمریکایی ها در تناقض با ماده 5 تفاهمنامه تلاش دارند برگه تنگه هرمز را با باز کردن مسیر کشتی رانی در جنوب تنگه از دست ایران خارج کنند و ایرانی ها به مقابله با آن پرداخته اند.

بدیهی است اگر آمریکایی ها بخواهند به چنین کارهایی ادامه دهند احتمال به هم خوردن تفاهمنامه و بازگشت جنگ وجود دارد چون ایران به هر قیمتی شده کنترل بر تنگه را حفظ خواهد کرد، حتی به قیمت بازگشت جنگ.

Sputnik Iran | Rubika | Bale | Web

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала