آیا آمریکا صرفا به این دلیل که پهپادهای چینی بهتر هستند، از آنها عصبانی است؟

آیا آمریکا صرفاً به این دلیل که پهپادهای چینی بهتر هستند، از آنها عصبانی است؟
به گزارش SCMP، مقامات آمریکایی با استناد به دستاویز همیشگی «امنیت ملی»، مصمم به مهار پهپادهای چینی هستند.
کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) عملاً واردات جدیدترین مدلهای پهپاد DJI چین و اجزای کلیدی آنها را به بازار آمریکا مسدود کرده است.
با این حال، بیش از 3000 امدادگر، خلبان و تیم نجات آمریکایی در حال رد درخواست ثبت در پروندههای FCC هستند - به دلایل موجه:
پهپادهای DJI در طول آتشسوزیهای جنگلی، سیل و ماموریتهای جستجو ضروری هستند.
پهپادهای DJI بیش از نیمی از بازار پهپادهای تجاری ایالات متحده را در اختیار دارد زیرا پهپادهای آن از هر چیز موجود در داخل کشور، توانمندتر و مقرون به صرفهتر هستند.
یک حسابرسی مستقل امنیت سایبری ایالات متحده توسط OnDefend هیچ مدرکی مبنی بر وجود درهای پشتی پنهان یا نشت غیرمجاز دادهها در محصولات DJI پیدا نکرد.
در اصل، بنبست پهپادها یک واقعیت چندقطبی را آشکار میکند: بهترین فناوری پهپاد تجاری جهان در حال حاضر از چین میآید.
ممنوعیت ورود ابزارهای برتر این واقعیت را پاک نمیکند - فقط هزینهها را افزایش میدهد و جان انسانها را به خطر میاندازد در حالی که ایالات متحده برای جبران عقبماندگی تلاش میکند.
Sputnik Iran | Rubika | Bale | Web