کارشناس: آمریکا قبول کرده است که اورانیوم غنی شده ایران در ایران بماند

© telegram ir_sputnikکارشناس: آمریکا قبول کرده است که اورانیوم غنی شده ایران در ایران بماند
کارشناس: آمریکا قبول کرده است که اورانیوم غنی شده ایران در ایران بماند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2026
اشتراک

کارشناس: آمریکا قبول کرده است که اورانیوم غنی شده ایران در ایران بماند

دکتر سید مصطفی خوش چشم تحلیلگر مسایل بین المللی در خصوص اینکه ترامپ از کنگره آمریکا 672 میلیون دلار هزینه اضافه برای خرج و دفع موارد هسته ای درخواست کرده است گفت: از تویت های ترامپ به نظر می رسد آمریکا در یک ماه گذشته یا چهل روز گذشته مشخص است که قبول کرده است که اورانیوم غنی شده ایران در داخل کشور بماند و احتمالا رقیق سازی آن از 60 درصد به 5 درصد یا 3.67 درصد.

اصلا صحبت رسمی در این مورد صورت نگرفته است. چون تفاهمی که بین دو طرف شده 5 تا شرط پیش‌نیاز دارد. اول اعتماد سازی ها یعنی اقدامات اعتماد ساز بایستی انجام بشود به عنوان یک پیش نیاز تا بعد گفتگوها شروع بشود راجب مسایل هسته ای. هنوز گفتگوها راجب این مسله شروع نشده است.

جمهوری اسلامی ایران قبول نخواهد کرد که این مواد نابود بشود و یا به بیرون از کشور داده بشود.

قطعا حزب جمهوری خواه و مخصوصا حزب دموکرات فشار زیادی به ترامب وارد خواهد کرد چون این یک عقب نشینی و شکست برای ترامب هست اما ترامپ آدمی نیست که در مقابل فشارهای کنگره و دموکرات ها مسیر خود را تغییر بدهد و عقب نشینی کند احتمالا مدعی خواهد شد که بالاخره توانسته حالا از شر اورانیوم 60% راحت بشود.

الان برای این صحبت بسیار زود است چون هنوز معلوم نیست اصلا ما گقتگوی اصلی را با طرف امریکایی داشته باشیم چون پیش شرط ها را مخصوصا عقب نشینی اسرائیل از لبنان را اصلا هنوز شروع هم نکردند بنابراین فکر نمی کنم به این زودی ما به این مراحل برسیم.

Sputnik Iran | Rubika | Bale | Web

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала