انتقاد تهران از تناقضگویی آمریکا در مورد تفاهمنامه پایان جنگ

© telegram ir_sputnikانتقاد تهران از تناقضگویی آمریکا در مورد تفاهمنامه پایان جنگ
انتقاد تهران از تناقضگویی آمریکا در مورد تفاهمنامه پایان جنگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2026
اشتراک

انتقاد تهران از تناقض‌گویی آمریکا در مورد تفاهم‌نامه پایان جنگ

اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در پیامی در شبکه ایکس، در رابطه با موضع‌گیری‌ها و لفاظی‌های متناقض مقام‌های آمریکایی راجع به محتوای يادداشت تفاهم خاتمه جنگ نوشت:

▫«هیات حاکمه آمریکا هیچ‌گاه در رفتارش نسبت به ملت ایران صداقت نشان نداده است. ایران در عین اینکه برای این بدگمانی منطق داشت، با حسن نیت وارد روند دیپلماتیک شد و یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی را امضاء کرد. ایرانیان می‌دانند کینه‌توزی دشمن، با امضای یک تفاهم پایان نمی‌یابد و هر گامی را با هوشیاری و درنظر داشتن تجربه‌های ۵ دهه گذشته به‌ویژه تحولات یک سال و نیم اخیر برخواهد داشت.

▫اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکا درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، کمکی به کاهش بدگمانی متراکم ایرانیان نخواهد کرد و صرفا یادآور بدعهدی‌های پیشین است. هیات حاکمه آمریکا باید در نظر داشته باشد که اصل "تعهد در برابر تعهد" مستلزم ایفای تعهدات متقابل و پرهیز از تفسیرهای کاملا مغایر با نص صریح متن یادداشت تفاهم است.»

Sputnik Iran | Rubika | Bale | Web

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала