انتقاد تهران از تناقضگویی آمریکا در مورد تفاهمنامه پایان جنگ

انتقاد تهران از تناقضگویی آمریکا در مورد تفاهمنامه پایان جنگ
اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در پیامی در شبکه ایکس، در رابطه با موضعگیریها و لفاظیهای متناقض مقامهای آمریکایی راجع به محتوای يادداشت تفاهم خاتمه جنگ نوشت:
▫«هیات حاکمه آمریکا هیچگاه در رفتارش نسبت به ملت ایران صداقت نشان نداده است. ایران در عین اینکه برای این بدگمانی منطق داشت، با حسن نیت وارد روند دیپلماتیک شد و یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی را امضاء کرد. ایرانیان میدانند کینهتوزی دشمن، با امضای یک تفاهم پایان نمییابد و هر گامی را با هوشیاری و درنظر داشتن تجربههای ۵ دهه گذشته بهویژه تحولات یک سال و نیم اخیر برخواهد داشت.
▫اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکا درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، کمکی به کاهش بدگمانی متراکم ایرانیان نخواهد کرد و صرفا یادآور بدعهدیهای پیشین است. هیات حاکمه آمریکا باید در نظر داشته باشد که اصل "تعهد در برابر تعهد" مستلزم ایفای تعهدات متقابل و پرهیز از تفسیرهای کاملا مغایر با نص صریح متن یادداشت تفاهم است.»
Sputnik Iran | Rubika | Bale | Web