هزینه ی تنگه هرمز اخذ میشود

هزینه ی تنگه هرمز اخذ میشود
احمد بخشایش اردستانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک در تهران، پیرامون عوارض تنگه ی هرمز و احتمال اخذ آن توسط ایران گفت:ایران برای تردد در این ۶۰ روز عوارضی دریافت نمیکند، اما بعد از این مدت، چون این مسیر، کریدور اقتدار نیروهای مسلح است، همه شناورها باید اطلاعات خود را به سپاه یا نیروهای مسلح مستقر در منطقه اعلام کنند و خدماتی دریافت خواهند کرد؛ از جمله خدمات بیمهای، قضایی، سوخترسانی، محیط زیستی و خدمات مرتبط با تردد. طبیعتاً در قبال این خدمات هزینههایی پرداخت میشود، اما این هزینهها لزوماً به عنوان عوارض تردد نخواهد بود. بنابراین ممکن است ایران در این ۶۰ روز مبلغی دریافت نکند، اما پس از آن، هزینه خدمات اخذ خواهد شد.
Sputnik Iran | Rubika | Bale | Web