واقعیتهای کریدور حمل و نقل بینالمللی شمال-جنوب
19:23 13.10.2025 (بروز رسانی شده: 00:09 14.10.2025)

© telegram ir_sputnik
/ اشتراک
واقعیتهای کریدور حمل و نقل بینالمللی شمال-جنوب
در بیانیه مطبوعاتی مجمع بینالمللی آستراخان "کریدور حمل و نقل شمال-جنوب: افقهای جدید" آمده است:
• نزدیک به 100 شرکت حمل و نقل از روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع با موفقیت در مسیرهای مختلف کریدور حمل و نقل بینالمللی شمال-جنوب فعالیت میکنند.
• کریدور حمل و نقل بینالمللی شمال-جنوب جذابیت خود را برای شرکتهای صادرات-واردات ثابت کرده است، به طوری که گردش مالی بار هر ساله ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش مییابد، همه اینها بدون یارانههای قابل توجه دولتی. پس از نوسازی، زمان توقف در گذرگاههای مرزی خودرو در دربنت، آستارا و ورخنی لارس کاهش یافته است.
• جریان بزرگی از محمولههای صادراتی از طریق جاده، نه تنها به ایران، بلکه به عراق، امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی و حتی افغانستان آغاز شده است. تحویل منظم جادهای کالاهای فاسدشدنی از مسکو به امارات متحده عربی برقرار شده است و ۱۰ تا ۱۲ روز طول میکشد؛ رکورد قبلی ۷ روز بود. کامیونهای برگشتی در ایران با میوه، سبزیجات و گاهی اوقات واردات موازی از امارات بارگیری میشوند. محدودیتهایی در مورد نوع کالاهایی که از طریق گرجستان و آذربایجان ترانزیت میشوند وجود دارد، بنابراین مشورت با ارائهدهندگان خدمات لجستیکی که مستقیماً در این مسیرها کار میکنند، از قبل مهم است. به عنوان مثال، مسیر شرقی از طریق ترکمنستان و ازبکستان است.
• پتانسیل این کریدورهای حمل و نقل در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۵، در سومین مجمع بینالمللی آستاراخان با عنوان «کریدور حمل و نقل بینالمللی شمال-جنوب: افقهای جدید» با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار خواهد گرفت. ورود سریع به بازارهای ممتاز در ایران، عراق، افغانستان، خاورمیانه، شرق آفریقا و هند.
ما را در سایت و تلگرام اسپوتنیک دنبال کنید
Sputnik Iran | Telegram
• نزدیک به 100 شرکت حمل و نقل از روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع با موفقیت در مسیرهای مختلف کریدور حمل و نقل بینالمللی شمال-جنوب فعالیت میکنند.
• کریدور حمل و نقل بینالمللی شمال-جنوب جذابیت خود را برای شرکتهای صادرات-واردات ثابت کرده است، به طوری که گردش مالی بار هر ساله ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش مییابد، همه اینها بدون یارانههای قابل توجه دولتی. پس از نوسازی، زمان توقف در گذرگاههای مرزی خودرو در دربنت، آستارا و ورخنی لارس کاهش یافته است.
• جریان بزرگی از محمولههای صادراتی از طریق جاده، نه تنها به ایران، بلکه به عراق، امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی و حتی افغانستان آغاز شده است. تحویل منظم جادهای کالاهای فاسدشدنی از مسکو به امارات متحده عربی برقرار شده است و ۱۰ تا ۱۲ روز طول میکشد؛ رکورد قبلی ۷ روز بود. کامیونهای برگشتی در ایران با میوه، سبزیجات و گاهی اوقات واردات موازی از امارات بارگیری میشوند. محدودیتهایی در مورد نوع کالاهایی که از طریق گرجستان و آذربایجان ترانزیت میشوند وجود دارد، بنابراین مشورت با ارائهدهندگان خدمات لجستیکی که مستقیماً در این مسیرها کار میکنند، از قبل مهم است. به عنوان مثال، مسیر شرقی از طریق ترکمنستان و ازبکستان است.
• پتانسیل این کریدورهای حمل و نقل در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۵، در سومین مجمع بینالمللی آستاراخان با عنوان «کریدور حمل و نقل بینالمللی شمال-جنوب: افقهای جدید» با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار خواهد گرفت. ورود سریع به بازارهای ممتاز در ایران، عراق، افغانستان، خاورمیانه، شرق آفریقا و هند.
ما را در سایت و تلگرام اسپوتنیک دنبال کنید
Sputnik Iran | Telegram