گزارش و تحلیل

مالکی: سه نیروگاه مهم اسرائیل در تیررس موشک‌ های ایرانی

© Sputnik / Ruslan Krivobokایران و اسرائیل
ایران و اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2024
اشتراک
شب گذشته اسراییل اقداماتی علیه برخی نقاط نظامی در ایران انجام داد.
اسپوتنیک - دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد: “این حمله در واکنش به ماه‌ها حملات مداوم ایران علیه اسرائیل صورت گرفت.”
این در حالیست که قرارگاه پدافند هوایی ایران گفت: رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که این ابعاد در دست بررسی است.
در این حملات دو نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران سرگرد جهان دیده و استوار شاهرخی فر به جان باختند.
فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و سفیر سابق ایران در افغانستان در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: حملاتی که رژیم صهیونیستی علی رغم هشدار هایی که جمهوری اسلامی ایران مستقیم و غیرمستقیم انجام داد که اگر عملیاتی از اسرائیلی‌ها سر بزند قطعاً با پاسخ جدی و شدیدتر از عملیات قبلی مواجه خواهد شد صورت گرفت.
با توجه به تحلیل تحلیلگران خارجی و داخلی ابعاد این عملیات و حملات هوایی در چند نقطه از کشور جمهوری اسلامی ایران، به هیچ عنوان قابل قیاس با اهدافی که خود اسرائیلی ‌ها تعیین کرده بودند نیست؛ نباید فراموش کنیم که آنها اگر حتی از کوچک ‌ترین روزنه علیه ایران استفاده کنند در ابعاد تبلیغاتی وسیع آن را ارائه خواهند کرد؛ در حالی که جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهد منطقه بیش از این دچار التهاب و آشوب شود، اما اگر اسرائیل خودش مطالبه پاسخ داشته باشد ایران دریغ نخواهد کرد.
تسلیحاتی که ایران برای حمله هوایی به اسراییل استفاده کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2024
داده نمایی
تسلیحاتی که ایران برای حمله هوایی به اسراییل استفاده کرد + داده نمایی

وی افزود: اکنون مهم‌ترین پایگاه‌ها و مراکز انرژی اسرائیل از جمله سه نیروگاه مهم اسرائیل در تیررس موشک‌ های ایرانی است.
اکنون ابعاد این عملیات در حال بررسی است و اگر در آن خط قرمزهای ایران پایمال شده باشد شک نکنید که جمهوری اسلامی ایران پاسخ خواهد داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران ضمن تقدیر و تشکر از پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیاری از حملاتی که در اهداف اسرائیل تعیین شده بود خنثی کردند، متاسفانه در این رابطه دو تن از فرزندان عزیز این ملت که از نیروهای ارتش ما بودند به شهادت رسیدند و قطعاً هم دستگاه دیپلماسی ما از طریق مجامع بین المللی آن را پیگیری خواهد کرد و هم نیروهای نظامی و امنیتی ما پاسخ لازم را خواهند داد.
بسیاری از کشورها این حرکت شنیع اسرائیل را محکوم کردند.
وی تاکید کرد: بیش از یک سال است که منطقه ما ملتهب وحشی‌گری ‌های اسرائیلی‌ ها است و مهم‌ترین منطقه دنیا در همین حوزه خاورمیانه و آسیای غربی است و این منطقه با حرکات جنگ افروزی که رژیم صهیونیستی در حال انجام آن است، دچار چالش جدی شده.
فداحسین مالکی، در ادامه از نیاز منطقه برای تصمیمی قاطع و عاجل جهت توقف جنایات اسرائیل سخن گفت و اظهار داشت:
کشورهای منطقه‌ای از جمله قدرت‌هایی نظیر روسیه، چین، پاکستان، ترکیه و عربستان نسبت به این مسئله دغدغه دارند و واکنش نشان داده‌اند؛ پیشنهاد من آن است که دستگاه دیپلماسی و رئیس جمهور ما به دنبال یک اجلاس فوق‌العاده برای سران کشورهای منطقه و اتخاذ یک تصمیم عاجل و قاطع باشد.
هرچند رئیس جمهور ما در اجلاس بریکس این نکات را متذکر شد که اسرائیلی‌ها به دنبال جنگ افروزی در منطقه هستند و کشورها و قدرت‌های منطقه نیز در این اجلاس حضور داشتند اما باید یک فکر اساسی شود؛ قطعاً پس از سخنرانی رئیس جمهور ما در اجلاس بریکس به این نکات توجه شد اما این حرکت ورای فعالیت‌های دیپلماسی کشورهای قدرتمند باید متوجه راهکارهای نظامی نیز باشد، به لحاظ آنکه دولت افراطی نتانیاهو به دنبال یک جنگ فرسایشی در منطقه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала