گزارش و تحلیل

انداختن مسئولیت مشکلات داخلی بر دیگران دیگر جوابگو نیست

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2024
اشتراک
مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند ایران، روسیه و چین قصد تفرقه‌ افکنی در جامعه آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری را دارند و حتی ممکن است به دنبال تحریک خشونت پس از برگزاری رای‌گیری باشند.
یکی می شنود تصور می کند در ایالات متحده آمریکا صلح و صمیمیت و دوستی وعشق و علاقه میان رقبای انتخاباتی برقرار است وفقط ایران و روسیه و چین هستند که به دنبال ایجاد فتنه میان آمریکایی ها هستند.
البته چون خود آمریکایی ها معمولا تلاش می کنند در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت کنند و فتنه و تفرقه افکنی ایجاد کنند دیگر باورشان شده که دیگران هم به دنبال چنین چیزی هستند.
نیاز نیست ایران و روسیه و چین کاری کنند حضور کاندیداهای ضعیف و ناتوان و نامحبوب درون آمریکا به خودی خود کافی است که چنین شود.
در ضمن حتی خود دادگاه ایالات متحده یکی از کاندیداها، یعنی ترامپ، را در این زمینه محکوم کرده و بسیاری به خوبی می دانند که طرفداران ترامپ آنقدر به او تحزب پیدا کرده اند که اگر وی رئیس جمهوری نشود احتمال آن وجود دارد که بخواهند همانند چهارسال پیش آشوب به پا کنند، شاید هم بیشتر.
مگر چهارسال پیش ایران و یا روسیه و یا چین بودند که به طرفداران ترامپ گفتند بروند به کنگره حمله کنند.
مگر رئیس جمهوری وقت آمریکا نبود که حاضر نشد انتخاباتی که دولت خود وی برگزار کرده بود را بپذیرد و حتی در تحویل و تحول قدرت شرکت نکرد و در نهایت بخش بزرگی از پرونده های بسیار محرمانه را از کاخ سفید خارج کرد و به خانه شخصی خود در فلوریدا برد؟
چه ربطی به ایران و یا روسیه و یا چین داشت؟
امروزه هم درون ایالات متحده برخی افراد نژاد پرست هستند که به هیچ وجه حاضر نیستند یک رئیس جمهوری زن و آن هم سیاه پوست را به عنوان رئیس جمهوری خود قبول کنند و حاضر هستند هر کاری از دستشان بر می آید انجام دهند تا چنین نشود.
در مقابل هم طبق آمار و ارقام بیش از 65% مردم آمریکا از ترامپ متنفر هستند و دلواپس برگشتن او می باشند.
از سوی دیگر دولت بایدن آنقدر در سیاست های داخلی و خارجی ناکام بوده و خرابکاری کرده که مردم حاضر نیستند به معاون او رای دهند.
در چنین شرایطی خود به خود ایالات متحده آبستن درگیری های داخلی می باشد و چه کسی دخالت کند چه کسی دخالت نکند این احتمال وجود دارد بعد از انتخابات و یا حتی در حین انتخابات فضای آمریکا به هم بریزد.
امروزه ایران و روسیه و چین نشسته اند تماشا می کنند که ناکامیهای پیاپی روسیا جمهوری آمریکا می تواند چه شرایطی را برای رقیب خود رقم بزند.
اینکه جوانی به دلیل نفرت از ترامپ تلاش کند وی را ترور کند امری است که ممکن می باشد هر جای دیگرهم رخ دهد و اینکه ترامپ این همه در میان بخش بزرگی از مردم آمریکا منفور است نه ربطی به ایران و نه روسیه و نه چین دارد.
دستگاه های امنیتی آمریکا فقط امروزه تلاش دارند مسئولیت ناکامی های خود را گردن دیگر کشورها بیاندازند و عارشان می آید بگویند که فردی خودسر تصمیم گرفت به کاندیدای ریاست جمهوری شلیک کند.
گویند مشت نمونه خروار، همین را بگیرید و دنبال بقیه اتهامات این دستگاه ها بر علیه ایران و روسیه و چین بروید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала