گزارش و تحلیل

السنوار نام خود را در تاریخ مبارزات حک کرد

© Photo / IRNAیحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس
یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2024
اشتراک
آمریکایی ها و اسرائیلی ها تلاش زیادی کردند یحیی السنوار را به عنوان فردی تروریست معرفی کنند.
اخیرا هم دیدیم که تبلیغات راه انداخته بودند که فرمانده حماس در تونل ها مخفی شده و برای حفاظت از خود اسیران اسرائیلی ها سپر خود کرده اما در نهایت دیدیم وی با لباس نظامی و در حال مبارزه کنار دیگر رزمندگان فلسطینی روی زمین و در مقابل اسرائیلی ها شهید شد.

بسیاری از جوانان امروزی شاید ارنستو چگوارا را بشناسند اما شاید ندانند که آمریکایی ها روزی روزگاری همین تبلیغاتی که بر علیه السنوار راه انداخته بودند بر علیه چگوارا هم راه انداختند و کشتن چگوارا را یک دست آورد بزرگ برای خود عنوان کردند در حالی که امروزه می بینیم پس از 57 سال هنوز چگوارا به عنوان الگوی چریک های چپ و به عنوان اسطوره آنها معروف است و هر کاری آمریکایی ها کردند ولی نتوانستند نام چگوارا را از تاریخ پاک کنند و یا حتی لکه دار کنند و حتی بر عکس امروزه می بینیم حتی درون ایالات متحده بسیاری از جوانان آمریکایی چگوارا را الگوی خود برای مقابله با ظلم و ستم سیستم حاکم می دانند و با پوشیدن لباس هایی منقوش به تصویر وی و یا ابزاری که عکس چگوارا روی آن است حمایت خود از مبارزین بر علیه استعمار نوین را نمایش میدهند.
چه طرفدار حماس باشید چه نباشید قطعا شهادت یحیی السنوار شما را تحت تاثیر قرار داده.
دیپلماسی محاصره اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2024
گزارش و تحلیل
دیپلماسی محاصره اسرائیل
من بسیاری از افراد را در گروه های اجتماعی می شناسم که بسیار مخالف حماس بودند و حتی طرفدار اسرائیل هستند اما می بینم همه آنها به احترام السنوار سر خم کرده اند و کلاه خود را برایش از سر برداشته اند.
فردی که تا لحظه آخر مقاومت کرد و برای عقیده و باور خود جنگید و حاضر شد جان خود را کنار همرزمان خود تقدیم کند اما نه خودش حاضر شد میدان را ترک کند و فرار کند و نه حتی فرزندان خود را بفرستد خارج.
تصویر این فرد را با تصویر با مقامات اسرائیلی مثل نتانیاهو مقایسه کنید که جوانان اسرائیلی را می فرستند جنگ در غزه و لبنان و هر روز شنیده می شود ده ها نفر از آنها کشته و زخمی می شوند در حالی که خودش در پناهگاه زندگی می کند و فرزند خود را می فرستد آمریکا با چندین محافظ تا در شرایط امن باشد و آسیب نبیند.
دیگر مقامات اسرائیلی که امروزه بر طبق جنگ می کوبند نیز همینطور.
آنها حتی جسارت نمی کنند جلسات خود را در مقر دولت برگزار کنند و می روند در پناهگاه جلسات شان را برگزار می کنند.
بیش از یکسال از جنگ اسرائیل بر علیه مردم غزه می گذرد اما دولت اسرائیل موفق نشده حتی یک هدف از اهداف اعلام شده خود را محقق کند.
عراقچی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2024
گزارش و تحلیل
عراقچی سد اسرائیل را شکست
نه اسیران را آزاد کرده نه حماس را نابود کرده ونه کاری کرده که دیگر کسی از غزه نتواند بر علیه اسرائیل موشک پراکنی کند.
فقط نسل کشی و کشتار غیر نظامیان را راه انداخته و موجب آن شده که کل جامعه جهانی امروزه اسرائیل و مقامات آن را بابت آن محکوم کنند و ذهنیت مردم جهان نسبت به اسرائیل تغییر کند.
حتی در لبنان هم آنها موفق شده اند خانه مردم را خراب کنند، غیر نظامیان را بکشند و چند تن از مقامات حزب الله را ترور کنند اما در نهایت نتوانسته اند شرایطی را ایجاد کنند که فراریان اسرائیلی از شمال به خانه و کاشانه خود برگردند که هیچ بلکه امروزه چیزی حدود دو ملیون اسرائیلی دیگر از خانه و کاشانه خود فرار کرده اند و یا کلا در پناهگاه زندگی می کنند.
قطعا همه مبارزین فلسطینی که تصاویر شهادت یحیی السنوار را مشاهده کرده اند امروزه انگیزه بیشتری برای مبارزه پیدا خواهند کرد و اینگونه نخواهد بود که مبارزات اینها متوقف خواهد شد بلکه اینها یک الگو و انگیزه پیدا کرده اند که با استناد به آن به مبارزات خود ادامه دهند.
هر چه آمریکایی ها و اسرائیلی ها بخواهند بگویند اما السنوار دیگر تاریخی شد و نام اش در تاریخ ثبت شد و آینده این را نشان خواهد داد، مرگ آخر کار السنوار نیست بلکه اول کار است چون وی با خود و مجاهدت خود درخت عقیده فلسطینیها برای رسیدن به آزادی را ریشه دارتر خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала