چرا هوش مصنوعی مدرن هنوز از هوش واقعی فاصله دارد؟

© Sputnikهوش مصنوعی
هوش مصنوعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2024
اشتراک
قدرت عظیم سخت‌افزار محاسباتی مدرن و توانایی پردازش حجم عظیمی از داده‌ها به گام‌های بزرگی در توسعه هوش مصنوعی مولد کمک کرده است
به گزارش اسپوتنیک، دکتر هاروتیون آویتیسیان، مدیر موسسه برنامه نویسی سیستم آکادمی علوم روسیه گفت :قدرت عظیم سخت‌افزار محاسباتی مدرن و توانایی پردازش حجم عظیمی از داده‌ها به گام‌های بزرگی در توسعه هوش مصنوعی مولد کمک کرده است، اما این فناوری هنوز تا رسیدن به وضعیتی که فیلسوفان بزرگ آن را استقلال و توانایی استدلال درست می‌خوانند راه درازی در پیش دارد.
آوتسیان، متخصص برجسته روسی در زمینه برنامه نویسی سیستم توضیح داد:هوش مصنوعی مدرن شامل قضاوت‌های مبتنی بر تجربه و اطلاعات تجربی است. از آنجایی که اطلاعات تجربی زیادی در دسترس است، و از آنجا که منابع و ابزارهای ابررایانه در سال‌های اخیر پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته‌اند، قضاوت‌های هوش مصنوعی می‌توانند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند - تا جایی که ممکن است انسان در حال برقراری ارتباط متوجه نشود که آیا با یک روبات صحبت می‌کند یا خیر.
هوش مصنوعی در این راستا پیشرفت چشمگیری داشته است، اما از آستانه ای که توسط ریاضیدانان و فیلسوفان مشخص شده است، عبور نکرده است.
از این نظر، این آکادمیک خاطرنشان کرد که "امروزه در هوش مصنوعی مدرن" هیچ دانشی وجود ندارد که "کاملاً مستقل از تجربه باشد، با توجه به اینکه هوش مصنوعی ضعیف آن چیزی است که مبتنی بر تجربه است و هوش مصنوعی قوی آن چیزی است که". مبتنی بر عقل است، پس از این نظر، با استفاده از تعاریف کانت، ما هنوز با هوش مصنوعی قوی بسیار فاصله داریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала