گزارش و تحلیل

اوکراین به سیم آخر زده

© Photo / Ministry of Defense of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Уничтожение военной техники ВСУ в приграничном районе с Курской областью
Уничтожение военной техники ВСУ в приграничном районе с Курской областью - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2024
اشتراک
اخیرا نیروهای اوکراینی به برج خنک کننده نیروگاه هسته ای زاپورویژیا حمله کرده اند و یک آتش سوزی راه انداخته اند.
این در حالی است که اوکراینی ها به خوبی می دانند این اقدام موجبات ایجاد تشعشعات و تهدید جان مردم غیر نظامی به حساب می آید و فقط جان نیروهای نظامی محافظ این نیروگاه را تهدید نمی کند.
طبق همه مقررات بین المللی همه نیروهای نظامی موظف می باشند که از حمله به تاسیسات هسته ای دوری کنند تا مبادا این امر منجر به تهدید جان غیر نظامی ها شود.
شرکت دولتی "روس‌اتم" روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، حمله نیروهای اوکراینی به برج خنک‌کننده نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که منجر به آتش‌سوزی شد، یک اقدام تروریستی هسته‌ای است.
اینجا دو بحث مطرح می باشد یکی اینکه هیات حاکمه اوکراین به سیم آخر زده و دیگر نمی داند چه کار کند و به همین دلیل حاضر می باشد به هر کاری که بتواند دست بزنند تا جنگ شعله ور تر شود.
بحث دیگر این است که کلا نیروهای اوکراینی نیستند که دست به چنین کارهایی می زنند بلکه مزدورانی هستند که توسط آمریکا و برخی کشورهای غربی مثل انگلیس و فرانسه و آلمان به میدان آمده اند و حاضر هستند هر جرمی که نیاز باشد انجام دهند تا پاداش اربابان را دریافت کنند.
اینها افرادی هستند که برایشان مهم نیست هزاران غیر نظامی بر اثر اقداماتشان کشته شوند چه اوکراینی چه روس فقط مهم این است که ماموریت انجام شود.
در عملیات اخیر اوکراین در منطقه کورسک هم مشاهده شد کشورهای غربی عناصر تروریستهایی که قبل تر در عراق وسوریه جنگیده بودند را آوردند و در واقع انها بودند که عملیات کورسک را انجام دادند و بعدها مناطق را تحویل سربازان اوکراینی دادند.
نوع و شیوه عملیات کورسک کاملا مشابه عملیات داعش در موصل و مناطقی از سوریه بود.
در زاپاروژیه هم به نظر می رسد همان عناصر به کار گرفته شده اند تا عملیات را انجام دهند.
آنچه مسلم است این می باشد که تشعشعات این عملیات می تواند روی بخش های زیادی از اوکراین تاثیر بگذارد و تعداد زیادی غیر نظامیان اوکراینی آسیب خواهند دید.
شاید هم اینها واقعا می خواهند تعداد زیادی شهروندان غیر نظامی اوکراینی آسیب ببینند و کشته شوند تا بلکه بعدها یک سناریو سازی کنند که چنین شده و چنان.
اگر اوکراین در وضعیت اسفناک نبود قطعا دست به چنین کاری نمی زد چون عواقب آن را به خوبی می داند.
آنها به کورسک حمله کردند وحالا روسیه در حال شکار تک تک نیروهای آنها است و بعید به نظر می رسد آنهایی که وارد کورسک شدند دیگر سالم خارج شوند.
حالا هم حمله به زاپاروژیه و معلوم نیست فردا می خواهند چه کار کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала