گزارش و تحلیل

مسابقه استنین 2024: تصویر یک عکاس خبری از سوریه در رای گیری آنلاین برنده شد

© Photo / KARAM AL-MASRIاستنین
استنین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2024
اشتراک
در پایان ماه جولای، مسابقه بین المللی عکاسی خبری آندری استنین رای گیری آنلاین را به پایان رساند که در آن کاربران اینترنت شرکت کردند.
عکس "تراژدی بی پایان" کار کرم المصری، روزنامه نگار سوری، برنده رأی گیری شد. عکاس کار خود را اینگونه توصیف می کند: "زنی در وسط خانه ویران شده خود ایستاده و به خرابه های پس از زلزله مهیب در شهر ژاندریس نگاه می کند. مردم سوریه نه تنها از زلزله، بلکه از جنگ داخلی 12 ساله نیز خسارت دیدند. حتی مکان هایی که جنگ به آنجا نرسید، ویران شدند." به گفته کاربران اینترنتی، 5 آثار برتر از فهرست نهایی شامل "تک عکس‌" ها و "مجموعه‌ عکس" ها از خبرنگاران روسیه، میانمار و بنگلادش است.
جوایز نامزدهای فهرست نهایی و همچنین برنده جایزه بزرگ، توسط کمیته برگزاری در ماه سپتامبر در سایت نسخه روسی https://stenincotnest.ru اعلام خواهد شد. این مسابقه همچنین در نظر دارد یک نمایشگاه از برندگان در شهرهای سراسر جهان برگزار کند.
درباره مسابقه مسابقه بین‌المللی عکاسی خبری آندری استنین که توسط گروه رسانه‌ای راسیا سیگودنیا (اسپوتنیک نیز زیر مجموعه این خبرگزاری است) و تحت سرپرستی کمیسیون روسیه در امور یونسکو برگزار می‌شود، با هدف حمایت از عکاسان جوان و جلب توجه عمومی به چالش‌های فتوژورنالیسم مدرن انجام می‌شود. این یک پلت فرم برای عکاسان جوان، با استعداد، حساس و آماده برای رؤیت رخدادهای نو و جدید است جایی که آنها توجه ما را به افراد و رویدادهای اطراف ما جلب می کنند.
شرکای خبری این مسابقه عبارتند از: VGTRK (شرکت رادیو و تلویزیون دولتی سراسری روسیه) پلت فرم آنلاین اسماتریم (روسیه)، شبکه تلویزیونی "مسکو 24" (روسیه). شرکای رسانه ای بین المللی این مسابقه عبارتند از: خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک (بین المللی)، کانال و پورتال تلویزیونی RT (بین المللی)، هلدینگ رسانه ایندیپندنت (آفریقای جنوبی)، خبرگزاری آنا (آفریقای جنوبی) ، گروه رسانه ای متحد شانگهای (SUMG) (چین)، پورتال اینترنتی روزنامه چاینا دیلی (چین)، پورتال اینترنتیThe Paper (چین)، شبکه رسانه ای المیادین (لبنان). این مسابقه توسط شرکای حرفه ای: اتحادیه روزنامه نگاران روسیه، پورتال اطلاع رسانی روزنامه نگاران جوان (روسیه)، پورتال عکس روسیه (روسیه) و پورتال Photo-study.ru (روسیه) پشتیبانی می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала