گزارش و تحلیل

خداوند دشمنان جمهوری اسلامی ایران را از نادانان قرار داده است

© AP Photo / Evan Vucciنتانیاهو بایدن
نتانیاهو بایدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2024
اشتراک
روز گذشته سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا را دیدم، چگونه نمایندگان کنگره ایالات متحده مانند بچه مدرسه ای هایی که به خط می شوند و جلوی ناظم خود کر و کور و لال هستند و فقط وقتی به آنها اشاره می شود بلند می شوند مانند بچه خوب ها دست میزنند تا به ناظم ارادت خود را نشان دهند.
آنقدر این نمایش در کنگره آمریکا مسخره بود که حتی صدای خود آمریکایی ها را در آورد.
حتی خود کارشناسان اسرائیلی می گویند نتانیاهو جرئت نمی کند که چنین سخنرانی ای را در کنیست اسرائیل انجام دهد ومطمئن باشد نمایندگان کنیست وی را چپ و راست نمی کنند.
به دستور العمل های ماکیاولی برای دوک فلورانس لورنزو مدیچی استناد می کنم که در یکی از نامه هایش می گوید: وقتی در سرزمینی با پول می شود یک مشت ابله را خرید و به جاه و مقام رساند چرا زحمت بکشید و لشکر کشی کنید وکلی از سربازان خود را قربانی کنید، هر چه قدر هزینه کنید باز هم شما برنده اید چون هزینه خریداری ابلهان بسیار بسیار کمتر از هزینه جنگ واشغال است، این ابلهان همیشه نوکر ابدی شما خواهند بود چون بدون شما ارزنی در جامعه شان ارزش ندارند و وقتی به جاه و مقام برسند برای نگه داری آن منصب حاضر می باشند هر کاری از آنها بخواهید انجام دهند، می توانید چندین برابر هزینه ای که برای خرید این ابلهان کرده اید از آن سرزمین سود کنید، وقتی هم کارتان با آنها تمام شد می توانید آنها را در ته چاه بیاندازید و ابلهان دیگری را به نوکری بگیرید.
ماکیاولی در همین نامه اشاره می کند که این نوکران تا زمانی خوب می باشند که برای شما نفع داشته باشند اگر هم دیدید که اینها دیگر نفعی برای شما ندارند ومردم مخالف آنها هستند می توانید خود را در جبهه مردم قرار دهید و نوکران را مرخص کنید ونوکران دیگری را سر کار بگذارید.
در حالی که در انتخابات آمریکا امروزه دو حزب مسلط بر قدرت در آمریکا در حال تکه پاره کردن همدیگر می باشند دیدیم که نتانیاهو هم از بایدن تعریف و تمجید کرد هم از ترامپ.
همان ترامپ ای که نتانیاهو سه و نیم سال پیش پشت اش را خالی کرده بود.
نتانیاهو به خوبی می داند هنوز چند ماه دیگر بایدن سر کار است و مجبور است کج دار و مریز با او کار کند و به همین دلیل در مقابل جمهوریخواه هایی که او را دعوت کرده بودند از بایدن تعریف و تجمید کرد.
وی به خوبی می داند رئیس جمهوری آمریکا هنوز آنقدر قدرت دارد تا او را مجبور کند کشت و کشتار در غزه و خاورمیانه را متوقف کند و با توجه به اینکه دیگر قرار نیست کاندیدای ریاست جمهوری شود ممکن است بخواهد چنین تصمیمی را قبل از پایان دوره ریاست جمهوری اش بگیرد، تصمیمی که می تواند پایان عمر سیاسی نتانیاهو تلقی شود.
اصرار نتانیاهو بر بحث مساله ادامه جنگ در غزه و احتمال توسعه آن به دیگر کشورهای منطقه را نیز می توان در این راستا تلقی کرد.
وی می خواست قبل از ملاقات با بایدن موضع خود را روشن کند و به قول معروف تکلیف بایدن را نیز روشن کند که حاضر نیست جنگ و کشت و کشتار را متوقف کند.
نظر واقعی مردم آمریکا را می شد خارج کنگره که به شدت توسط نیروهای امنیتی آمریکا حفاظت می شد دید.
چه آمریکایی های یهودی چه غیر یهودی.
حتی یهودیان ایالات متحده امروزه باور دارند که نتانیاهو جایگاه آنها در جامعه جهانی را تضعیف کرده و نتانیاهو را نماینده یهودی ها نمی دانند.
آنها باور دارند حمایت از اسرائیل یک چیز است و حمایت از نتانیاهو چیز دیگری و ادامه عملکرد نتانیاهو و دولت تندروی او می تواند نهایت منجر به نابودی اسرائیل شود.
به هر حال دیدیم که یک خط در میان در سخنرانی نتانیاهو نام ایران و جبهه مقاومت آمده بود، امری که نشان می دهد چه قدر ایران و جبهه مقاومت مو دماغ نتانیاهو و تندرویان اسرائیل شده اند و چه قدر اینها کابوس ایران را درخواب می بینند.
طپق هم که میزد، می گفت "ایران".
Израильские военнослужащие - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2024
گزارش و تحلیل
آیا اسرائیل به تنهایی به حدیده حمله کرده؟
وی حتی معترضین آمریکایی را متهم می کرد که از ایران حقوق می گیرند تا بر علیه او شعار دهند.
واقعا اگر ایران اینقدر قدرت دارد که چنین کاری در آمریکا انجام دهد باید گفت دستمریزا.
آن نماینده های کنگره که امروزه نوکری اسرائیل را می کنند هم بد نیست به خیابان ها نگاهی بیاندازند تا ببینند پرچم دست کیست.
راستی دیروز دیدیم در یکی از اعتراضات در واشنگتن پرچم آمریکا را پایین کشیدند و آتش زدند.
مطمئن باشید اینهایی که در واشنگتن چنین کاری کردند حقوق بگیر اسرائیل هستند و هدف این است که تصویری بد از حمایت مردم آمریکا از فلسطین ارائه دهند تا بلکه فضای اجتماعی در آمریکا را بر علیه فلسطینی ها تحریک کنند.
تصویری که نتانیاهو تلاش داشت در کنگره به نمایش بگذارد.
وی بارها ادعا داشت که جنگ اسرائیل با ایران است و هدف ایران نابودی آمریکا، پس وی به جای آمریکا می جنگد.
در واقع وی همان شگردی که زلنسکی برای باج گیری از آمریکایی ها استفاده می کند را می خواهد استفاده کند و به آمریکایی ها بگوید منتی سر اسرائیل ندارید که پول و اسلحه به ما می دهید، این جنگ نیابتی آمریکا است که اسرائیل در حال انجام آن می باشد.
یکی دیگر از مسایلی که نتانیاهو تلاش داشت روی آن مانور دهد این بود که ایران تهدیدی برای کشورهای عرب منطقه است.
این در حالی می باشد که کشورهای عرب منطقه امروزه در حال تحکیم روابط خود با ایران می باشند و از نظر ملت های منطقه هنوز اسرائیل دشمن اول به حساب می آید، مخصوصا پس از کارهایی که اسرائیلی ها در غزه انجام داده اند.
Протестующий размахивает национальными флагами США и Израиля. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2024
گزارش و تحلیل
شراكت آمريكايي ها با اسرائيل در جنایات جنگی
جوک ای که نتانیاهو در کنگره مطرح کرد این بود که آمرکیا کشورهای منطقه را وادار کند با اسرائیل یک ائتلاف بر علیه ایران راه بیاندازند.
جالب اینکه نمایندگان کنگره هم برای او دست می زدند.
یاد سخنان چند سال پیش مقام معظم رهبری افتادم که خدا را شکر می کرد که دشمنان جمهوری اسلامی ایرانی از نادانان هستند و به ضرب المثل معروف "شتر در خواب بيند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه" اشاره می کرد.
از زمانی که نتانیاهو در اسرائیل به قدرت رسید چندین آرزو در ذهن داشت که یکی از آنها ایجاد یک ائتلاف بر علیه ایران در منطقه بود.
علیرغم اینکه بارها و بارها این پیشنهاد با کشورهای عربی به اشکال مختلف مطرح شده ولی در همه موارد آنها دست رد به سینه نتانیاهو زده اند.
امری که نشان می دهد ظاهرا باید ضرب المثل راتغییر داد و گفت "نتانیاهو بیند در خواب پنبه دانه...".
حتی اگر رهبران کشورهای عربی حاضر باشند چنین ائتلافی با اسرائیل راه بیاندازند مردمان و ارتش ها حاضر نمی باشند بااسرائیل همکاری کنند و نمونه بسیار بارز آن حمله های سربازهای مصری و اردنی به اسرائیلی ها که گه گاهی اخبار آن منتشر می شود است.
درون ساختار کشورهای عربی و درون قلب مردم کشورهای عربی هنوز اسرائیل دشمن اول است.
هر وقت یک توریست اسرائیلی جرئت کرد در خیابان های قاهره و یا امان و یا... قدم بزند و بگوید اسرائیلی است و زنده به هتل خود برگشت آنوقت شاید نتانیاهو بتواند شروع کند از خواب و رویای خود حرف زدن.
گو اینکه نوکران لابی صهیونیستی در آمریکا برای نتانیاهو دست زدند اما همه مردم آمریکا وجهان امروزه بر جنایات نتانیاهو و دولت وی واقف هستند و گو اینکه نتانیاهو تصور می کند چون چتر حمایتی آمریکا را دارد می تواند از محاکمه های بین المللی مصون بماند اما باید توجه داشته باشد که این حمایت با روی کار آمدن نسل جدید آمریکا (که بایدن امروز درباره آنها صحبت می کرد) روزی پایان خواهد یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала