گزارش و تحلیل

ورود ایران به بازار کاتالیست روسیه

ایران
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2024
اشتراک
اختصاصی
شرکت های غزال دانش بنیان از ویژگی‌ های خاصی در شاخصه ‌های رشد و پایداری برخوردار هستند که آنها را از دیگر شرکت‌ های دانش بنیان مجزا می‌کند، یکی از این شاخص‌ها صادرات است.
نخستین رویداد "برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان" عصر سه شنبه دوم مردادماه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و جمعی از مدیران و مسئولان حوزه علم و فناوری کشور و فعالان شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان کشور در تالار خواجه‌نصیرالدین طوسی مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما، برگزار می‌شود.
شرکت های غزال دانش بنیان از ویژگی‌ های خاصی در شاخصه ‌های رشد و پایداری برخوردار هستند که آنها را از دیگر شرکت‌ های دانش بنیان مجزا می‌کند، یکی از این شاخص‌ها صادرات است.
دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه سالیان متمادی برای رشد و توسعه تجارت با یکدیگر تلاش کردند، یکی از مهم‌ترین این تجارت‌ها صادرات تکنولوژی از سوی ایران بود که پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین با توجه به شرایط بازار روسیه این عمل شدت گرفت.
میلاد مقدسی پور، مدیر برنامه ی ملی غزال های دانش بنیان در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: «یک سری شاخص‌ های حداقلی برای صادرات شرکت ‌های غزال داریم که یک میلیون دلار است اما در تمامی شناسه ‌های مربوط به بحث غزال شدن، وارد موضوع رشد و استمرار می‌شویم، که بحث استمرار صادرات و رشد ۱۰ درصدی صادرات در شرکت های غزال مد نظر است».
وی تاکید کرد: «یکی از شرکت‌ های دانش بنیان ما که در مسیر غزال شدن است با توجه به بحث جنگ اوکراین زمینه ‌های مناسبی را برای صادرات کاتالیست به روسیه پیدا کرد که با توجه به حمایت‌ هایی که قرار است از این شرکت انجام شود در نظر داریم تا قراردادی به ارزش ۶۰ میلیون دلار را برای صادرات کاتالیست به روسیه منعقد کنیم که مقدمات آن فراهم شده».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала