گزارش و تحلیل

چرا می خواهند نام ایران را به ترور ترامپ ربط دهند؟

© AP Photo / Tony Dejakچرا می خواهند نام ایران را به ترور ترامپ ربط دهند؟
چرا می خواهند نام ایران را به ترور ترامپ ربط دهند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2024
اشتراک
شاید جوک روز باشد اما فعلا آمریکایی ها تهمت زدن های دروغین شان را شروع کرده اند، بلا فاصله پس از عملیات ترور نا فرجام ترامپ مقاله ای در اسپوتنیک نوشتم و در آن تاکید داشتم که این ترور به ایران ویا چین و یا روسیه ربطی ندارد.
برخی از دوستان تیتر مقاله را به شوخی گرفتند و می گفتند مگر می شود این عملیات را به ایران ربط داد؟
به آنها گفتم اگر آمریکایی ها باشند همه چیز را به همه چیز ربط می دهند و چون میخواهند سیستم امنیتی شان زیر سوال نرود ممکن است هر کاری که بتوانند انجام دهند و هر شایعه ای را بخواهند منتشر کنند.
علاوه بر آن متاسفانه برخی از مخالفین ایران در ایالات متحده هستند که هر جای دنیا اتفاقی رخ می دهند تلاش می کنند سناریو سازی کنند و آن را به ایران ربط دهند.
همین هم شد.
ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2024
گزارش و تحلیل
ترور ترامپ به ایران و روسیه و چین ربطی ندارد
دیدیم که رسانه های آمریکایی شروع کردند دروغ پراکنی که چند هفته قبل منابع امنیتی به سازمان های امنیتی اطلاع داده بودند که ایران در صدد ترور ترامپ می باشند و باید سطح حفاظت از او را بالا برد.
کسی نیست سوال کند اگر واقعا چنین اطلاعاتی به دست آنها رسیده بود چرا اینقدر سطح حفاظت از ترامپ پایین بود.
اگر به حواشی ماجرا نگاه کنید می بینید که مردم عادی حدود نیم ساعت قبل تر همه ملاحظه کرده بودند که فردی مسلح دارد بالای پشت بام ساختمان روبرویی می رود و به پلیس گزارش کرده بودند اما پلیس هیچ واکنشی نشان نداد.
اگر واقعا ایران در صدد ترور ترامپ بود قطعا بلد بود بسیار حرفه ای تر عمل کند و یک فرد ناشی را برای چنین کاری استخدام نکنند.
"توماس ماثیو کروکس" پسر جوانی که در صدد ترور ترامپ بود به عنوان یک یهودی متعصب و طرفدار سازمان های صهیونیستی معروف بود و وی بارها از جنایت های اسرائیل در غزه و زلنسکی در اوکراین حمایت کرده بود.
با چنین شرایطی بیش از اینکه ایران متهم باشد شاید اسرائیل بیشتر متهم ماجرا باشد.
آنهایی که در جریان مسایل آمریکا و اسرائیل هستند به خوبی می دانند علیرغم همه ظاهر سازی ها اما ترامپ با نتانیاهو مشکل شخصی دارد و این احتمال وجود دارد که اگر ترامپ در آمریکا به قدرت برسد بخواهد از نتانیاهو بابت عملکرد اش در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا انتقام بگیرد.
ترامپ بارها اعلام کرده که اگر رئیس جمهوری شود دو جنگ اوکراین و اسرائیل بر علیه فلسطینی ها را فورا متوقف خواهد کرد.
اسرائیلی ها به خوبی می دانند که وقتی ترامپ چنین می گوید یعنی چه.
شب خوش دیگر تمام است و باید جنگ را متوقف کنند و ترامپ دیگر بایدن دست پا چلفتی صهیونیست مسلک نیست که گوش به فرمان نتانیاهو باشد.
علاوه بر آن امروزه شایعات زیادی مطرح است مبنی بر اینکه لابی های صهیونیستی درون آمریکا و اروپا بسیار از عملکرد نتانیاهو ناراضی هستند و باور دارند هر آنچه یهودیان بیش از سه هزار سال روی آن کار کردند و بافتند تا بتوانند حمایت جامعه جهانی را کسب کنند نتانیاهو و کابینه تندرو اش ظرف چند ماه رشته کردند.
ترامپ درباره سخنان بایدن در خصوص آینده اوکراین در ناتو اظهار نظر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2024
ترامپ درباره سخنان بایدن در خصوص آینده اوکراین در ناتو اظهار نظر کرد
نتانیاهو هم به خوبی می داند پایان جنگ یعنی پایان عمر سیاسی اش و وی حاضر است هر کاری که بتواند انجام دهد تا به زندان نرود، حتی ترور ترامپ.
یکی دیگر از متضررین انتخاب ترامپ را می توان زلنسکی و باند مافیایی وی دانست.
شاید عجیب هم نباشد که همانند نتانیاهو زلنسکی هم مورد حمایت لابی صهیونیستی در آمریکا می باشد و ترامپ قول داده اگر رئیس جمهوری شود نان دانی زلنسکی و باند مافیایی اش را قطع کند.
توماس ماثیو کروکس علاوه بر اینکه حامی جنایت های اسرائیل در غزه بوده حامی جنایت های باند زلنسکی هم بوده.
ایران بارها اعلام کرده که خواهان محاکمه و مجازات ترامپ و دار و دسته اش می باشد و از طریق مراجع بین المللی اقداماتی انجام داده که متاسفانه فعلا با توجه به فشارهای آمریکا بر دادگاه بین المللی و قوه قضائیه عراق این اقدامات مقداری معطل مانده اما به قول معروف دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.
ترور شهید سلیمانی مساله ای نیست که ایران از آن بگذرد و در مذاکرات هسته ای بارها آمریکایی ها از ایرانی ها خواستند که از گناه ترامپ و دار و دسته اش بگذرند اما ایرانیها نپذیرفتند.
ایرانی ها بارها اعلام کرده اند اگر دادگاه های بین المللی اقدامات مقتضی را انجام ندهند آنها ترامپ و دار و دسته اش را درون ایران محاکمه خواهند کرد و احکام آنها را صادر و در صورت امکان اجرا خواهند کرد.
هنوز دادگاهی درون ایران در این باره راه اندازی نشده وهنوز حکم اعدام ترامپ و دار و دسته اش صادر نشده تا ایران بخواهد ترامپ و یا اعضای دار و دسته اش را اعدام کند.
Дональд Трамп после покушения на предвыборном митинге в Батлере, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2024
گزارش و تحلیل
ابوالفتح: جمهوری خواهان از ترامپ قدیس ساختند
تنها چیزی که به ذهن می آید این است که دولت عمیق آمریکا به هر قیمتی شده می خواهد از شر ترامپ خلاص شود و اگر از طریق مراجع قضایی نشد آنها می خواهند از طریق فیزیکی ترامپ را حذف کنند و برای اینکه چنین کاری انجام دهند آنها می خواهند یک تئوری توطئه را مطرح و اجرا کنند و پس از کشتن ترامپ ماجرا را گردن کشوری دیگر، که به نظر اینبار ایران است، بیاندازند.
از همین الآن هم می گوییم اگر ترامپ ترور شد هیچ ربطی به ایران ندارد و مساله ای داخلی درون آمریکا است، هر وقت دادگاه ها و مراجع قضایی و قانونی ایران احکامی در این باره صادر کردند مطمئن باشید ایرانی ها هم توان اجرای آن را دارند هم جسارت آن را دارند وخودشان اعلام خواهند کرد که انتقام خون شهیدشان را گرفته اند.
در صورتی که مراجع قضایی ایران حکم قصاص برای ترامپ و دار و دسته اش را صادر کنند آنوقت می توان گفت که اینها باید بروند دنبال سوراخ موش بگردند، در حال حاضر ایران منتظر مراجع قضایی بین المللی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала