نیروی دریایی انگلیس از حمله به یک کشتی در سواحل یمن خبر داد

© Sputnik / Alexander Vilfآخرین وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی در دریای سرخ
آخرین وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی در دریای سرخ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2024
اشتراک
دفتر عملیات تجارت دریایی (UKMTO) نیروی دریایی انگلیس در شبکه اجتماعی ایکس اطلاع داد که یک کشتی در نزدیکی بندر موخا یمن مورد حمله قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه این نهاد آمده است: "UKMTO گزارشی مبنی بر یک حادثه در 40 مایل دریایی (حدود 74 کیلومتری) جنوب موخا، یمن دریافت کرد.
این حادثه به عنوان یک حمله طبقه بندی شده است و مقامات در حال بررسی آن هستند. UKMTO به کشتی ها توصیه کرد که با احتیاط در منطقه حرکت کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش کنند.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از این کشتی ها فراخوانده و به آنها در دریا نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها مانع آزادی کشتیرانی در منطقه نمی شوند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала