ابراز مخالف چین با پیشروی ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه

© Sputnik / Павел Львов /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت خارجه چین- پکن
ساختمان وزارت خارجه چین- پکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2024
اشتراک
لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که پکن قاطعانه با پیشروی ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه و تضعیف ثبات این منطقه مخالف است.
به گزارش اسپوتنیک، نشست نوبتی ناتو از دیروز سه شنبه آغاز شده و تا پنجشنبه در واشنگتن ادامه خواهد داشت . سه موضوع مهم در دستور کار آن قرار دارد: تقویت نقش این بلوک در هماهنگی و تامین مالی کمک های نظامی به کی یف، تقویت دفاع جمعی و بازدارندگی برای مقابله با روسیه، و همچنین گسترش مشارکت با کشورهای آسیایی در شرایط رویارویی فزاینده بین روسیه، غرب و چین. این نشست آخرین جلسه برای ینس استولتنبرگ، دبیر کل این اتحاد خواهد بود. اول اکتبر، مارک روته، نخست وزیر سابق هلند، که قبلاً توسط نمایندگان دائمی کشورهای عضو ناتو در نشستی در مقر در بروکسل تأیید شده بود، جایگزین وی می شود.
سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به درخواست یک روزنامه نگار برای اظهار نظر درباره موضع پکن نسبت به نشست جاری ناتو گفت: "ما قویاً مخالف دور شدن ناتو از موقعیت خود به عنوان یک سازمان دفاعی منطقه ای و رفتن به منطقه آسیا و اقیانوسیه برای تحریک درگیری و رویارویی، تضعیف رفاه و ثبات در منطقه هستیم".
لین جیان همچنین به ناتو توصیه کرد که در عمل اقدامات بیشتری برای صلح، ثبات و امنیت در جهان انجام دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала