حزب الله لبنان انتظار ندارد به این زودی ها وارد جنگ با اسرائیل شود

© AP Photo / Dimitri MessinisБойцы "Хезболлы" в районе деревни Kfar Tibnit в Ливане
Бойцы Хезболлы в районе деревни Kfar Tibnit в Ливане - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2024
اشتراک
نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد این جنبش شیعی در بحبوحه گلوله باران های متقابل در مناطق مرزی، انتظار جنگ با اسرائیل در آینده نزدیک را ندارد، اما برای بدترین سناریوها آماده است.
به گزارش اسپوتنیک، نعیم قاسم در پاسخ به این سوال که آیا انتظار دارد ابعاد درکیری های مسلحانه گسترش یابد، گفت: "هیچ سناریویی برای تشدید جنگ در آینده نزدیک وجود ندارد، اما حزب الله لبنان برای بدترین سناریوها آماده است".
به گفته وی، هر بار که ارتش اسرائیل به سمت غیرنظامیان شلیک می کند، حزب الله پاسخ می دهد.
وضعیت در مرز اسرائیل و لبنان پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه در اکتبر 2023 بدتر شد. ارتش اسرائیل و رزمندگان حزب الله لبنان هر روز مواضع یکدیگر را در مناطق مرزی تیراندازی می کنند. به گفته وزارت خارجه لبنان، حدود 100 هزار نفر در جنوب لبنان به دلیل گلوله باران از سوی اسرائیل مجبور به ترک خانه های خود شده اند. طرف اسرائیلی از حدود 80 هزار نفر از ساکنان شمال اسرائیل خبر داد که در وضعیت مشابهی قرار گرفته اند.
در 18 ژوئن، ارتش اسراییل تصویب طرح های رزمی برای حمله به لبنان را اعلام کرد. پس از این، ایسرائل کاتز وزیر امور خارجه این کشور تهدید کرد که در صورت وقوع یک جنگ تمام عیار حزب الله لبنان را نابود کرده و به لبنلن آسیب جدی وارد خواهد کرد و افزود: اسرائیل به لحظه تصمیم گیری برای تغییر مقررات در جبهه شمالی نزدیک است. به نوبه خود، حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در 19 ژوئن گفت که در صورت تشدید بیشتر درگیری، این جنبش می تواند به شمال اسرائیل حمله کند. نصرالله بارها در سخنرانی های خود تصریح کرده است که اقدامات این جنبش ماهیت دفاعی دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала