معاون نخست وزیر روسیه: علاقمندی ایران به توسعه کریدور شمال-جنوب حفظ شده است

© Sputnik / sERGEY sUBBOTIN /  مراجعه به بانک تصاویر ТРАНСПОРТНЫЙ КОРИДОР "СЕВЕР-ЮГ"
ТРАНСПОРТНЫЙ КОРИДОР СЕВЕР-ЮГ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2024
اشتراک
الکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه امروز چهارشنبه اظهار داشت علاقمندی ایران به توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب همچنان حفظ شده این کشور در حال تبدیل شدن به یک کشور ترانزیتی جدی است.
به گزارش اسپوتنیک، اورچوک گفت: "آنچه می بینیم این است که برنامه ها حفظ می شوند ، بنابراین ما هیچ تغییر عمده ای را در اینجا پیش بینی نمی کنیم. این در درجه اول از جمله برای ایران جالب است، زیرا این کشور در حال تبدیل شدن به یک کشور ترانزیتی بسیار جدی است، جریان های حمل و نقل بسیار مهمی در آنجا از طریق این کریدور می گذرند".
کریدور حمل و نقل بین المللی "شمال - جنوب" یک مسیر چند وجهی از سنت پترزبورگ به بندر بمبئی (هند) است. طول این کریدور 7.2 هزار کیلومتر است. در داخل این کریدور سه مسیر وجود دارد - مسیر خزری (با استفاده از راه آهن و بنادر) و همچنین مسیرهای زمینی غربی و شرقی. روسیه و ایران در ماه مه 2023 اسناد تکمیل آخرین قطعه ضروری راه آهن در مسیر غربی کریدور "شمال ـ جنوب" از رشت تا آستارا در ایران را به ارزش 1.6 میلیارد یورو امضا کردند. از این وجوه 1.3 میلیارد یورو وام از طرف فدراسیون روسیه و مابقی وجوه طرف ایرانی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала