گزارش و تحلیل

ظاهرا در آمریکا قحط الرجال شده

© AP Photo / Gerald HerbertДебаты между Дональдом Трампом и Джо Байденом в Атланте
Дебаты между Дональдом Трампом и Джо Байденом в Атланте  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2024
اشتراک
شاید هیچ جای دنیا نتوان مشاهده کرد که دو کاندیدای اصلی حکومت بر کشوری یکی در بیش از 35 جرم محکوم شده و دیگری سلامت عقلی و روانی و جسمانی کافی ندارد.اما در آمریکا شاهد چنین چیزی می باشیم.
اولین مناظره میان جو بایدن رئیس جمهوری فعلی آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور به وضوح نشان داد که بایدن شرایط کافی برای حکومت در آمریکا را ندارد و همین الآن هم ضعیف تر از آن است که بتواند فعالیت جسمانی کافی داشته باشد چه رسد برای چهار سال دیگر.
در بسیاری موارد بایدن حتی نمی توانست جمله کاملی را جمع بندی کند و در نهایت حتی به یکباره جمله ها را ناقص می گفت یا اینکه یادش می رفت چه می خواهد بگوید.
ترامپ هم که تکلیف اش روشن است، با به سخره گرفتن شرایط جسمانی بایدن در صدد در هم کوبیدن او بود و در این امر هم موفق بود.
اما فراموش نکنید همین چند روز پیش بود که دادگاه ترامپ را در 34 مورد مجرم شناخت.
البته ترامپ از خجالت بایدن در آمد و با توجه به دخالت فرزند بایدن در سوء استفاده های مالی و فساد و همکاری با مافیاهای اوکراین وی را متهم به مشارکت در این جنایات نمود.
در چنین شرایطی امروزه حرف و حدیث در باره اینکه دموکرات ها به فکر جایگزین کردن بایدن در انتخابات می باشند شدت گرفته و در نهایت وی رسما اعلام کرد که قرار است چند روزی برای استراحت به کمپ دیوید برود و با خانواده در باره ادامه حضور در انتخابات مشورت کند.
امری که نشان می دهد حتی خانواده وی شک دارند وی می تواند رئیس جمهوری مناسبی برای آمریکا باشند.
البته بحث فقط مربوط به آمریکا نمی باشد بلکه مساله مورد توجه کل جهان است.
خواه نا خواه نتیجه انتخابات آمریکا بر کل جهان تاثیر خواهد گذاشت.
همین حضور بایدن ناتوان در تصمیم گیری در آمریکا طی چند سال اخیر کافی بود که کل جهان به هم ریخته شود از شرق اروپا گرفته تا غرب آسیا تا...
کل دنیا به هم ریخته و مسبب اصلی همه بلایایی که امروزه بر سر مردمان جهان می آید وجود یک رئیس جمهوری ناتوان از نظر عقلی و جسمی در آمریکا می باشد.
در همین مناظره ها دیدیم که بحث حمایت چند صد ملیارد دلاری آمریکا از اوکراین یکی از بحث های داغ مجادله بود.
البته ظاهرا ترامپ جرئت نکرد درباره پولهایی که خرج اسرائیل شده سوال کند.
در حالی که این پولها می توانست برای رفاه مردم آمریکا خرج شود بایدن ترجیح داد که آنها را برای جنگ و کشت و کشتار و خونریزی خرج کند و بهانه اش این بود که بخش اعظم این پولها برای صنعت نظامی آمریکا هزینه شده و به اقتصاد آمریکا برگشته.
این در حالی می باشد که اگر بایدن اجازه می داد اوکراین مدت ها پیش توافق دیپلماتیک با روسیه برقرار کرده بود و کشت و کشتار متوقف می شد.
البته همه مطلعین درباره امور اوکراین به خوبی می دانند که دلیل این همه هزینه کرد این است که منافع شخصی خانواده بایدن در کار است و بخش بزرگی از این پولها توسط مافیاهای اوکراین که همدست خانواده بایدن هستند به جیب زده می شود و جنگ اوکراین به محلل دزدیدن پول مالیات دهندگان آمریکایی تبدیل شده.
امروزه بحران اقتصادی در اروپا به حدی غیر قابل تحمل رسیده و می بینیم که در انتخابات کشورهای اروپایی راست افراطی به شدت در حال قدرت گرفتن می باشد و این مساله می تواند موجب آن شود که کل اتحادیه اروپا فروبپاشد و علاوه بر آن حتی کشورهای اروپایی به دوران قبل از جنگ جهانی دوم در رقابت با یکدیگر برگردند، امری که می تواند موجب آن شود که دوباره تنش ها میان اقوام مختلف در کشورهای اروپایی شدت بگیرد.
در خاورمیانه هم که می بینیم بایدن آنقدر ناتوان است که نمی تواند جلوی نتانیاهو را بگپرد و بیش از نه ماه است که اسرائیل با سلاح های آمریکایی فلسطینی ها را می کشد و دولت ناتوان آمریکا به دلیل ترس از لابی های صهیونیستی جسارت آن را ندارد که به اسرائیل بگوید بس است.
این ناتوانی دولت آمریکا امروزه می تواند فضای تنش و جنگ را از محدوده غزه به سطح منطقه گسترش دهد و علاوه بر کشورهای منطقه خود آمریکا را نیز درگیر کند.
بر کسی پوشیده نیست که اسرائیل به تنهایی حریف جبهه مقاومت نمی شود و تاب مقابله با جبهه مقاومت و ایران را ندارد و به همین دلیل نیاز به دخالت آمریکا دارد.
در شرق آسیا هم که می بینیم روز به روز تنش ها بالاتر می رود و هر لحظه ممکن است که آنجا نیز جنگی بزرگ رخ دهد.
در آفریقا هم که مردم آفریقا دارند آمریکا و متحدین اش را با انقلاب های مختلف بیرون می کنند.
برای اولین بار پس از استقلال کشورهای عربی امروزه مشاهده می کنیم که آنها جسارت این را پیدا کرده اند که به آمریکا نه بگویند و اخیرا نیز کشورهای عربی پس از پنجاه سال توافق موسوم به توافق پترو دلار را کنار گذاشته اند وحاضر نیستند توافق را تمدید کنند.
در چنین شرایطی بسیاری از آمریکایی ها باور دارند که ادامه حضور بایدن نا توان در کاخ سفیر می تواند موجبات به هم ریختن بیش از آمریکا و جهان را به هم بریزد و وی دیگر توان ادامه کار را ندارد و باید کنار برود و دمکرات ها به دنبال جایگزین وی می باشند.
اما ظاهرا در آمریکا قحط الرجال شده چون اینها نمی توانند کسی را پیدا کنند که مقبولیت لازم برای رئیس جمهوری شدن را داشته باشد و به همین دلیل است که هنوز روی باقیماندن بایدن پافشاری می کنند.
برخی اسامی مانند کندی و یا میشل اوباما و یا کامیلا هاریس و... نیز مطرح شده اند اما اکثر آمار و ارقام نشان می دهد که اینها توان شکست ترامپ را ندارند.
البته ظاهرا آنطرف هم آنقدر مستآصل شده اند که آنها نیز کسی را ندارند تا به جای فردی که در بیش از 34 جرم محکوم شده معرفی کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала