اعتماد بیشتر آمریکایی ها به ترامپ نسبت به بایدن در دفاع از دموکراسی در آمریکا

© AP Photo / Alex Brandon/Andrew HarnikДжо Байден выступает в Солт-Лейк-Сити (слева), а бывший президент Дональд Трамп выступает в Бедминстере, США
Джо Байден выступает в Солт-Лейк-Сити (слева), а бывший президент Дональд Трамп выступает в Бедминстере, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2024
اشتراک
بر اساس نظرسنجی واشنگتن پست، رأی دهندگان در شش ایالت به نامزد و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ بیشتر از جو بایدن، رئیس جمهور فعلی، در زمینه مبارزه با تهدیدات علیه دموکراسی در آمریکا اعتماد دارند.
فهرست ایالت های نوسانی ایالات متحده که حمایت نسبتاً برابری از هر دو نامزد ریاست جمهوری دارند و نتیجه انتخابات را تعیین می کنند شامل آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین است.
در نشریه واشنگتن پست آمده است: "در شش ایالت نوسانی که بایدن در سال 2020 با اختلاف اندکی برنده شد، کمی بیش از نیمی از رأی دهندگان اعلام کردند که تهدید علیه دموکراسی جنبه بسیار مهمی در رأی دادن به رئیس جمهور بود. در عین حال، اکثر آنها برای مبارزه با این تهدید به ترامپ و نه بایدن اعتماد دارند."
61 درصد از شرکت کنندگان نظرسنجی نسبت به اهمیت حفظ دموکراسی آمریکایی در ایالت های گزینشی اذعان کردند. در عین حال، بر اساس نتایج، 60 درصد از پاسخ دهندگان از وضعیت کنونی دموکراسی در ایالات متحده ناراضی هستند.
بر اساس این نظرسنجی، در ایالت های نوسانی، 44 درصد از رای دهندگان شرکت کننده در نظرسنجی ترامپ را برای حفظ دموکراسی ترجیح می دهند، در حالی که بایدن 33 درصد آرا را به دست آورد.
در عین حال، 7 درصد از پاسخ دهندگان به هر دو نامزد اعتماد دارند در مقابل 16 درصد که به هیچ کدام اعتماد ندارند.
این نظرسنجی همچنین اشاره می کند که 69 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که ترامپ در صورت شکست نتایج انتخابات را به رسمیت نمی شناسد و برای بایدن این رقم 35 درصد بود.
46 درصد با این جمله موافق بودند که ترامپ سعی خواهد کرد "به شیوه ای دیکتاتور گونه" دولت را مدیریت کند. 19 درصد از پاسخ دهندگان نظر مشابهی در مورد بایدن دارند.
این نظرسنجی از 15 آوریل تا 30 می از میان 3513 رای دهنده آمریکایی در شش ایالت انجام شد و حاشیه خطای آن 2 درصد بود.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 5 نوامبر 2024 برگزار می شود. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی، بایدن دموکرات رئیس جمهور فعلی و ترامپ جمهوری خواه رئیس جمهور سابق آمریکا هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала