گزارش و تحلیل

پزشکیان، کاندیدای ریاست جمهوری ایران به سوالات اسپوتنیک پاسخ داد

© Sputnikپزشکیان کاندیدای ریاست جمهوری ایران به سوالات اسپوتنیک پاسخ می دهد
پزشکیان کاندیدای ریاست جمهوری ایران به سوالات اسپوتنیک پاسخ می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2024
اشتراک
مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران تاکید کرد به دنبال تقویت روابط با روسیه و چین و حضور فعال ایران در گروه های بریکس و شانگهای می باشد و امیدوار است روسیه و چین یاری گر ایران در مساله احیای برجام و رفع تحریم ها باشند.
مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران به سوالات خبرنگار اسپوتنیک، در رابطه با برخی دیدگاه هایش درباره روابط بین الملل پاسخ داد.
روابط با روسیه چه جایگاهی در برنامه سیاست خارجی شما در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور ایران دارد؟
پاسخ؛ روسیه کشور دوست و همکار ایران است و در برنامه سیاست خارجی من تعمیق و گسترش روابط با روسیه و چین و بصورت کلی گسترش روابط با حوزه آسیا از جمله اولویت ها تعریف شده است. بدون تردید مساعی لازم را برای گسترش روابط با روسیه در سطوح مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین‌المللی به کار خواهیم گرفت.
دیدگاه جنابعالی در مورد سازمان همکاری شانگهای و بریکس چگونه است؟
پاسخ؛ جمهوری اسلامی ایران مخالف سیاست یکجانبه گرایی است و از رویکرد چندجانبه گرایی حمایت می‌کند. علاوه بر این همکاری‌های منطقه‌ای از جمله اولویت‌های برنامه سیاست خارجی من است. در این چارچوب ایران خواهان حضور فعال و همکاري بیشتر در سازمان های بریکس و شانگهای می‌باشد و علاوه بر این به جایگاه اتحادیه اقتصادی اوراسیا که طرف همکاری با ایران است و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های آن برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای عضو آن توجه ویژه داریم.
رویکردتان در مورد موضوع برجام چیست؟
پاسخ؛ برجام یک توافق بین‌المللی و سند تایید شده در سازمان ملل متحد است و همچنانکه مقامات روسیه نیز بارها تاکید کرده اند طرف آمریکایی بصورت یکجانبه از آن خارج شده و موجب خسارات‌ فراوان ناشی از این اقدام به مردم ایران شده است. ایران به تعهدات خود پایبند بوده و برنامه من تلاش برای بازگشت طرف مقابل در سریعترین وقت ممکن به تعهدات و رفع تحریم‌ها خواهد بود و اطمینان دارم دولت های دوست روسیه و چین در این مسیر یاریگر ایران خواهند بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала