گزارش و تحلیل

موفقیتی بی نظیر برای جمهوری اسلامی ایران

© Sputnik / Sergey Bobylev /  مراجعه به بانک تصاویر Голосование на президентских выборах в Иране
Голосование на президентских выборах в Иране - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2024
اشتراک
علیرغم تلاش های مخالفان ملت ایران ما امروز انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام ایران با موفقیتی بی نظیر برگزار شد.
انتخاباتی که یک روز بعد از چهلمین روز شهادت رئیس جمهوری سابق این کشور برگزار شد.
در بسیاری کشورهای جهان چنین اتفاقی می تواند کل مملکت را به هم بریزد اما در ایران قانون اساسی این کشور همه شرایط را پیش بینی کرده و علیرغم اینکه کشور با یک ظایعه جبران ناپذیر مواجه شد اما خدمت رسانی به مردم توسط دولت حتی یک لحظه متوقف نشد و خللی در آن ایجاد نشد و همچنین از همان لحظه اول همه تکلیف خود را می دانستند.
این در حالی است که برخی کشورهای منطقه اصلا قانون اساسی ندارند، حتی کشورهایی که توسط کشورهای غربی از آنها به عنوان نماد دمکراسی در منطقه یاد می شود.
علیرغم فرصت بسیار کوتاه که کاندیداهای انتخابات در ایران داشتند اما اینها موفق شدند فضای انتخابات را به شکلی تحریک کنند که رقابت میان کاندیداها آنقدر نزدیک و شدید است که بسیاری حتی پیش بینی می کنند هیچ یک از کاندیداها موفق نشود اکثریت نسبی را کسب کنند و انتخابات به دول دوم کشیده شود.
آنچه بسیار مهم است این می باشد که علیرغم همه تبلیغات منفی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران توسط بدخواهان ملت ایران راه اندازی شده اما یک بار دیگر هم نظام جمهوری اسلامی ثابت کرد که مورد اعتماد مردم است و هم مردم ثابت کردند که پشتیبان نظام خود می باشند.
هر کس در این انتخابات پیروز شود قطعا با پشتوانه این ملت به چانه زنی با دشمنان خواهد پرداخت.
یکی از اصلی ترین بحث های همه کاندیداها انتخابات این بود که برای رفع تحریم ها عمل خواهند کرد.
البته باید به این نکته توجه داشت که بحث رفع تحریم ها دو طرف دارد یک طرف آن ایران است اما طرف مقابل آن آمریکا است که به هیچ وجه حاضر به رفع تحریم ها نیست.
تنها راه رفع این تحریم ها وادار کردن ایالات متحده به پذیرش واقعیت های موجود می باشد.
همین دو سه روز پیش بود که ترامپ در یکی از سخنرانی های انتخاباتی خود اظهار داشت که اگر رئیس جمهوری شود به دنبال سرنگونی نظام در ایران نخواهد بود بلکه به دنبال توافق با ایران خواهد بود.
شاید بسیار متوجه نباشد که این حرف او چه معنایی دارد اما واقعیت امر این است که امروزه حتی ترامپ هم متوجه شده که نمی تواند نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کند و باید تلاش کند با آن کنار بیاید.
البته می توان گفت بقیه بدخواهان ملت ایران هم موج خروشان رای دهندگان را دیده اند و متوجه شده اند که مرتکب چه اشتباهی شده اند که از خودفروختگان و خودباختگان حمایت کرده اند و قطعا اینها به دنبال آن خواهند بود که تکفیر ذنوب کنند و در آینده به هر ترتیبی شده از ملت ایران دلجویی کنند.
عملا می توان گفت حضور مردم ایران پای صندوق های رای است که می تواند موجب رفع تحریم ها وحل مشکلات ملت ایران شود.
امروزه می توان گفت ملت ایران وظیفه خود را انجام داده اند و قطعا اگر نیاز باشد هفته آینده هم پای کار خواهند بود تا ثابت کنند که همیشه در صحنه حاضر هستند، پس از پایان انتخابات این مسئولیت هر کسی که انتخاب می باشد است که از این پشتوانه برای تامین خواست و نیاز ملت استفاده کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала