رسانه: زمان آن رسیده که غرب سیاست خود را در قبال اوکراین تغییر دهد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه: زمان آن رسیده که غرب سیاست خود را در قبال اوکراین تغییر دهد
رسانه: زمان آن رسیده که غرب سیاست خود را در قبال اوکراین تغییر دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2024
اشتراک
یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت، اقدامات غرب به کاهش تنش در اوکراین کمکی نمی کند و لذا تغییر رویکرد و یافتن راه حلی برای بحران اوکراین ضروری است.
ایوانا نیکولیک هیوز، رئیس سازمان غیرانتفاعی "بنیاد صلح عصر هسته ای" و پیتر کوزنیک، استاد تاریخ و رئیس موسسه تحقیقات هسته ای در دانشگاه آمریکایی در واشنگتن به عنوان نویسندگان مقاله منتشره در نشریه "رسپانسیبل استیت کرافت" خاطرنشان می کنند، نه برگزاری کنفرانس صلح در سوئیس بدون مشارکت روسیه، نه آخرین اجلاس سران گروه هفت در ایتالیا و نه تمرینات نظامی ناتو هیچ کمکی به کاهش تنش نکرده اند.
این نشریه آمریکایی می نویسد:"زمان تغییر سیاست در قبال اوکراین و متوقف ساختن روند تشدید تنش ها قبل از اینکه خیلی دیر شود، فرا رسیده است."
نویسندگان خاطرنشان می کنند که غرب، برعکس، به دنبال تشدید درگیری است؛ ناتو درک می کند که ارائه بودجه بیشتر به کی یف برای تغییر وضعیت ناامید کننده ارتش اوکراین در جبهه، که بدتر می شود، کافی نیست. بنابراین آنها به دنبال راه های خطرناک تری برای تشدید تنش هستند چرا که نه تنها اجازه حمله به خاک روسیه را می دهند بلکه در این زمینه کمک نیز می کنند و در مورد اعزام نیروها و مربیان خود به اوکراین آشکارا رایزنی می کنند.
کارشناسان می گویند:"این رویدادها، فوریت یافتن راه حل سیاسی برای اوکراین را برجسته می کند."
پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت که مقامات کشورهای ناتو وقتی درباره لزوم صدور مجوز برای کی‌یف جهت حمله به "اهداف مشروع" در عمق خاک روسیه با سامانه‌های موشکی ارسالی از سوی غرب به نیروهای مسلح اوکراین صحبت به میان می آورند، باید آگاه باشند که "با چه چیزی بازی می‌کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه درباره واکنش احتمالی روسیه به حملات جدید به خاک روسیه اظهار داشت که رئیس جمهور و ارتش که "اقدامات متقابل مناسبی را دنبال می کنند و برای اجرای آن آماده می شوند"، در این خصوص آگاهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала