حضور ایرانیان مقیم روسیه پای صندوق های رای انتخابات ریاست جمهوری ایران

© Sputnikحضور ایرانیان مقیم روسیه پای صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری ایران در روسیه
حضور ایرانیان مقیم روسیه پای صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2024
اشتراک
ایرانیان مقیم مسکو در حال شرکت در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ایران هستند و برگزاری انتخابات در تعدادی دیگر از شهرهای روسیه نیز در حال انجام است.
به گزارش اسپوتنیک، علاوه بر مسکو، رای گیری در شهرهای سن پترزبورگ، قازان، آستاراخان و همچنین شهر چوبکسار نیز برگزار می شود.
پس از فوت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سابق ایران در سانحه سقوط بالگرد در شمال غرب ایران، مقامات ایران با پیروی از قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام را اعلام کردند. طبق اصل 131 قانون اساسی ایران، باید ظرف 50 روز پس از اعلام فوت یا ناتوانی رئیس جمهور و انتقال وظایف وی به معاون اول رئیس جمهور این انتخابات صورت پذیرد.
در انتخابات ریاست جمهوری ایران که امروز برگزار می شود، مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد (2005-2013)، سعيد جليلي نماينده رهبر ایران در شوراي عالی امنيت ملی، محمد باقر قالیباف رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی، که همگی از جناح محافظه کار(اصول گرا) در سیاست ایران هستند و همچنین مسعود پزشکیان وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در دوره دوم ریاست جمهوری محمد خاتمی (2001-2005)، نماینده مجلس و از جناح اصلاح طلب حضور دارند.
علیرضا زاکانی شهردار تهران و امیرحسین قاضی زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که از طیف اصول گرا هستند نیز از ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала