حزب لوپن در آستانه انتخابات فرانسه رکورد حمایت رای دهندگان را به روز کرد

© AP Photo / Thibault CamusMarine Le Pen
Marine Le Pen - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2024
اشتراک
دو روز قبل از انتخابات زودهنگام پارلمانی در فرانسه، حزب راستگرای اجتماع ملی که مارین لوپن در پارلمان رهبری انرا بر عهده دارد، دوباره رکورد حمایت رأی دهندگان از خود را به روز کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نظرسنجی موسسه OpinionWay برای نشریه Echos و کانال رادیویی Radio Classique،از این امر حکایت می کند
"اجتماع ملی" کمپین را با شاخص هایی بالاتر از رتبه اروپایی خود تکمیل کرده و جغرافیای خود را به طور قابل توجهی گسترش داده است. برونو ژانبارت، معاون رئیس OpinionWay گفت: فرانسوی‌ها نظر خود را تغییر نداده‌اند و همچنان می‌خواهند امانوئل ماکرون را "تنبیه" کنند.
در پی حمایت گسترده ای که حزب اجتماع ملی در انتخابات پارلمان اروپا در 9 ژوئن دریافت کرد، به تقویت موقعیت خود ادامه داد. 37 درصد از رای دهندگان آماده رای دادن به او هستند. پس از اعلام اتحاد با حزب جمهوری خواه، حمایت از آن چهار درصد افزایش یافت.
در رتبه دوم این نظرسنجی، ائتلاف احزاب چپ "جبهه مردمی جدید" قرار دارد که از جمله حزب سوسیالیست (PS)، حزب کمونیست (PCF است . 28 درصد از رای دهندگان از بلوک چپ حمایت می کنند. ائتلاف طرفدار رئیس جمهور "با هم برای جمهوری" با 20 درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارند.
این مطالعه همچنین مشارکت بالایی را پیش‌بینی می‌کند: 65 درصد از رأی‌دهندگان در انتخابات شرکت خواهند کرد که بیشتر از انتخابات پارلمان اروپا (51.5 درصد) و انتخابات پارلمانی 2022 (46.2 درصد) است.
در انتخابات 9 ژوئن پارلمان اروپا در فرانسه، حزب راستگرای تجمع ملی بیش از دو برابر از ائتلاف حامیان رئیس جمهور مکرون جلوتر بود و 31.36 درصد آرا را به دست آورد. رئیس دولت متعاقباً از انحلال مجلس ملی، مجلس نمایندگان پارلمان فرانسه و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در دو دور - در 30 ژوئن و 7 ژوئیه خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала