ارتش روسیه تدابیری را برای پاسخ به تحریکات آمریکا بر فراز دریای سیاه اتخاذ می کند

© Photo / U.S. Air Force photo / Bobbi Zapkaپهپاد RQ-4 Global Hawk
پهپاد RQ-4 Global Hawk - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2024
اشتراک
آندری بلائوسف، وزیر دفاع روسیه به ستاد کل ارتش روسیه دستور داد تا پیشنهاداتی را برای اقدامات واکنش سریع به تحریکات آمریکا بر فراز دریای سیاه ارائه کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع این خبر را منتشر کرده است.
در این وزارتخانه اعلام کردند: "وزارت دفاع روسیه به افزایش تعداد پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین استراتژیک آمریکا بر فراز دریای سیاه اشاره می‌کند".
این پهپادها عملیات شناسایی را انجام می دهند و اهداف تسلیحات با دقت بالا را تعیین می کنند که کشورهای غربی برای انجام حملات در خاک روسیه به نیروهای مسلح اوکراین تحویل می دهند. بنابراین، ما می توانیم در مورد دخالت بزرگ ایالات متحده و کشورهای ناتو در درگیری اوکراین در جانب کی یف صحبت کنیم.
در وزارت دفاع روسیه تاکید کردند که چنین فعالیتی خطر حوادث مربوط به هواپیماهای نیروی هوافضا را به شدت افزایش می دهد که خطر رویارویی مستقیم بین ائتلاف آتلانتیک شمالی و روسیه را بیشتر می کند.
در وزارت دفاع روسیه در پایان گفتند: "کشورهای ناتو مسئولیت این امر را بر عهده خواهند داشت".
پهپادهای آمریکایی مرتباً بر فراز دریای سیاه ظاهر می شوند. از جمله یک پهپاد شناسایی نیروی هوایی آمریکا از نوع Northrop Grumman RQ-4B Global Hawk در زمان حمله نیروهای مسلح اوکراین به سواستوپل در 23 ژوئن در هوا بود. بر اساس داده های باز از سرویس FlightRadar24، پهپاد فورت 10 که از سیسیل به پرواز درآمد، تقریباً در ساعت 11:12 بر فراز دریای سیاه در جنوب شرقی کریمه ظاهر شد، سپس در عرض ده دقیقه به سمت شبه جزیره حرکت کرد. تقریباً در ساعت 11:39 پهپاد از رادار ناپدید شد و در ساعت 11:47 دوباره ظاهر شد و در حال حرکت به سمت سواحل استان کراسنودار روسیه بود. از ساعت 11:55 تا 12:03، هواپیما تقریباً در یک مکان باقی ماند و از ساعت 12:05 به سرعت به سمت جنوب به سمت ترکیه حرکت کرد.
در ساعت 12:15، نیروهای مسلح اوکراین با پنج موشک عملیاتی - تاکتیکی آمریکایی اتکمز با کلاهک خوشه ای به سواستوپل حمله کردند. پدافند هوایی روسیه چهار موشک را رهگیری کرد. کلاهک تکه تکه شدن موشک پنجم در هوا منفجر شد که منجر به کشته شدن سه کودک و دو بزرگسال شد. 124 نفر از جمله ده ها کودک مجروح شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала