واکنش مسکو به سخنان یکی از اطرافیان زلنسکی در مورد کریمه

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2024
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سخنان میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی مبنی بر اینکه نباید زندگی مسالمت آمیزی در کریمه وجود داشته باشد، باید توسط حقوقدانان، مورخان و روانپزشکان بررسی شود.
به گزارش اسپوتنیک،پیش از این، پودولیاک، پس از حمله تروریستی نیروهای مسلح اوکراین به شهر سواستوپل، گفته بود که نباید "پلاژها ، مناطق توریستی و دیگر نشانه‌های ساختگی زندگی صلح‌آمیز" در کریمه وجود داشته باشد. به گفته وی، کریمه یک اردوگاه و انبار نظامی بزرگ با صدها هدف مستقیم نظامی است.
زاخارووا گفت: "این بیانیه که پودولیاک ایراد کرد، اکنون باید توسط حقوقدانان و مورخان و همچنین روانپزشکان مورد مطالعه قرار گیرد." و تاکید کرد این مطالعه کمک خواهد کرد درک شود چگونه یک فرد می تواندتا این حد سقوط کرده و چنین کلماتی را به زبان آورد.
پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
انهدام پهپادهای اوکراینی بر فراز استان اسمولنسک روسیه
وی افزود که رژیم کی یف و دولت زلنسکی از ساکنان سواستوپل و دونباس متنفرند. به گفته این دیپلمات، این یک نفرت عمیق است که "اگر به صورت تخصصی با آن برخورد نشود" هرگز از بین نخواهد رفت.
زاخارووا خاطرنشان کرد: "این پاسخی برای این است که وقتی ما در مورد نازی زدایی صحبت می کنیم، منظورمان چیست".
حمله موشکی تروریستی عمدی به شهر سواستوپل در 23 ژوئن در ساعت 12:15 به وقت مسکو توسط پنج موشک عملیاتی-تاکتیکی اتکمز آمریکایی مجهز به کلاهک خوشه ای انجام شد. پدافند هوایی روسیه در حین دفع حمله موشکی چهار موشک را رهگیری کرد. انفجار کلاهک وتکه تکه شدن پنجمین موشک آمریکایی در هوا منجر به تلفات زیادی در بین غیرنظامیان در سواستوپل شد. بر اساس آخرین آمار، 153 نفر مجروح و با شدت های مختلف مجروح شده اند که 79 نفر از آنها در بیمارستان بستری شده اند که 27 کودک هستند. چهار نفر فوت کردند که دو نفر از آنها کودک بودند. دوشنبه 24 ژوئن در سواستوپل و جمهوری کریمه روز عزای عمومی اعلام شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала