گزارش و تحلیل

نفرین غرب وحشی سقوط خواهد کرد؛ روسیه از استراتژی خاصی علیه ایالات متحده استفاده کرده است

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России
Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2024
اشتراک
رسانه: روسیه در صحنه بین المللی با آمریکا مخالفت کرد و این سرآغاز جهانی عادلانه بود.
اسپوتنیک مقاله ای از روزنامه الوطن سوریه را به شما معرفی می کند که به استراتژی جدید روسیه اختصاص دارد که قبلاً هیچ کشوری علیه ایالات متحده از آن استفاده نکرده است.
بر کسی پوشیده نیست که در پشت صحنه درگیری های نظامی کنونی، نبردهای سیاسی و دیپلماتیک در جریان است. اکنون در مورد دو درگیری نظامی بزرگ صحبت خواهیم کرد.
اولین درگیری در نوار غزه است. از 7 اکتبر 2023، فلسطینی ها با ارتش اشغالگر اسرائیل که به پیشرفته ترین زرادخانه در جهان مسلح است فداکارانه مبارزه می کنند. فلسطینی ها توسط حزب الله لبنان، انصارالله یمن و گروه های مسلح عراق حمایت می شوند. اسرائیل توسط ایالات متحده، ناتو و کشورهای در مدار نفوذ غرب حمایت می شود.
درگیری دوم در اوکراین است. روسیه از فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را انجام می دهد. ناتو بدون قید و شرط از کی یف حمایت می کند و سلاح، ماهواره و مزدوران در اختیار آن قرار می دهد. دولت آمریکا، از جنایات ولادیمیر زلنسکی و این واقعیت که دوره ریاست جمهوری وی مدت هاست سپری شده و انتخابات به بهانه زمان جنگ و وضعیت فوق العاده لغو شده است، چشم پوشی می کند. همچنین لازم به تذکر است که تحریم های ضد روسیه با هدف تحلیل رفتن اقتصاد روسیه انجام می شود.
این دو درگیری جهان را به دو محور تقسیم می کنند.
محور اول، کشورهای نادار یا به قول خود این محور، کشورهای جنوب جهانی را اشغال و استثمار می کند. با آغاز جنگ سرد، کشورهای شمال جهانی یا به اصطلاح "میلیارد طلایی" (کشورهای استعماری سابق) حق تصمیم گیری خود را به ایالات متحده آمریکا دادند. و پس از فروپاشی اتحاد شوروی، واشنگتن به هژمون جهانی تبدیل شد. آمریکا هر جا که بخواهد ضربه می زند، هر چه بخواهد اشغال می کند، کسانی را که دوست ندارد تنبیه و انتقاد می کند. متحدان این محور با بی شرمی طرف متجاوز را می گیرند، خواه اشغالگر اسرائیل باشد یا رژیم کی یف. آنها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود از شعارهای بلند درباره آزادی، دموکراسی و حق مردم در تعیین سرنوشت خود استفاده می کنند.
محور دوم از انواع تصرفات و دستورات جان سالم به در برده است. مردم آن از تحریم های ناعادلانه و توافقات تحقیرآمیز رنج بردند. آمریکا، اروپا و حتی اشغالگران اسرائیل منابع طبیعی این کشورها را تصرف کرده اند. برای سال‌ها، کشورهای محور دوم توسط سیاستمدارانی که برای کاخ سفید کار می‌ کردند رهبری می ‌شدند. نمونه های زیادی از این کارها در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین وجود دارد.
اما به درگیری های نظامی برگردیم. نبردهای نظامی همیشه با نبردهای سیاسی، دیپلماتیک و اطلاعاتی به همان اندازه پیچیده و مهم همراه است. تهدیدهای "میلیارد طلایی" به این واقعیت منجر شده است که روابط ساده دوستانه، مبادلات تجاری و گردشگری بین کشورهای محور دوم به مشارکت استراتژیک تبدیل شده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفرهای خود به کره شمالی و ویتنام، بازسازی ساختار امنیتی اوراسیا را از طریق تعمیق گفت ‌وگو با شرکا و حتی با مخالفانی از کشورهای ناتو اعلام کرد.
ویتنام کشوری است که از تجاوزات آمریکا رنج برد و بر ارتش آمریکا پیروز شد. برای چهار رئیس جمهور ایالات متحده - دوایت آیزنهاور، جان کندی، لیندون جانسون و ریچارد نیکسون - این کشور به یک کابوس تبدیل شد.
کره شمالی از زمان آغاز جنگ کره در سال 1950 یک "منبع نگرانی" برای ایالات متحده بوده است. کره شمالی با آزمایش های منظم موشکی و هسته ای استکبار و تحریم های گسترده آمریکا را به چالش می کشد.
از سال 1991، پس از پایان جنگ سرد، واشنگتن سرنوشت و تصمیمات کشورها و مردم جهان را در دست گرفته است. این وضعیت باید تغییر کند. شکی نیست که زمان و مکان دیدارهای پوتین با دقت انتخاب شده بود.
در همان زمان سفرهای پوتین، در آن سوی جهان، در اقیانوس آرام، در آب های نزدیک به آمریکا، روسیه زیردریایی های موشکی راهبردی هسته ای و زیردریایی های هسته ای چند منظوره را به قصد انجام آزمایش آمادگی رزمی نیروهای ناوگان اقیانوس آرام، مستقر کرد. مسکو یک زیردریایی اتمی را نیز به سواحل کوبا فرستاد. همچنین به استقرار برخی سلاح های هسته ای غیراستراتژیک در بلاروس و برگزاری رزمایش های هسته ای تاکتیکی مشترک با ارتش بلاروس اشاره می کنیم.
علاوه بر این، رئیس جمهور پوتین تهدید کرد که به کشورهای متخاصم با محور آمریکا تسلیحات (به استثنای سلاح های هسته ای) می دهد، همانطور که ایالات متحده همیشه این کار را انجام داده و می دهد. این اولین بار است که از این استراتژی علیه آمریکا و متحدانش استفاده می شود.
تور پوتین و گام ها و تصمیمات روسیه بیش از آن چیزی است که به نظر می رسد. دنیای جدیدی در حال شکل گیری است که در آن، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به همراه شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و دیگر رهبران جهان، اتحادهایی ایجاد می کنند که پیمان هاییکه آمریکا به بهانه حفاظت از امنیت جهانی (مثلاً ناتو) به دیگران تحمیل کرده، نابود می کنند. آسیب های ناشی از تحریم هایی که ایالات متحده عادت دارد با همه مخالفان توسط آنها برخورد کند، با روی آوردن به پرداخت به ارزهای ملی، یا با جستجوی بازارهای جایگزین و تامین کنندگان جدید، به حداقل رسانده می شود. البته پیروزی بر غرب در دو درگیری مذکور نیز حائز اهمیت است.
هر چیزی که اتفاق می افتد، خطوط کلی دنیای جدیدی را شکل می دهد. این جهان چندقطبی مبتنی بر عدالت و برابری است. دنیایی که پس از برداشته شدن نفرین پست غرب وحشی، فرزندان ما برای چندین دهه آینده با شادی در آن زندگی خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала