بریکس توانست جایگزینی به جای یکنواختی غربی به جهان ارائه دهد

© CC0 / Unsplashاعضای جدید بریکس
اعضای جدید بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2024
اشتراک
کنستانتین کوساچف، نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه، در حاشیه مراسم "قرائت پریماکوف" برای اسپوتنیک توضیح داد که چرا کشورهای بیشتری برای پیوستن به بریکس تلاش می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، "بریکس انجمنی است که به تازگی جای خود را در دنیای مدرن پیدا کرده است. و اصلی‌ترین چیزی که بریکس پیدا کرده است، ایده یک دستور کار متحد است، زمانی که ابتدا چهار و سپس پنج عضو از کشورهای کاملاً متفاوت با منافع ملی، تاریخ، سنت‌ها، جغرافیا و پتانسیل اقتصادی متفاوت کنار هم جمع شدند.
و ناگهان معلوم شد که در این قالب آنها قادر به تعامل با یکدیگر هستند، آنها دیدگاه خود را از آنچه اتفاق می افتد به یکدیگر تحمیل نمی کنند. این مدل که برای اولین بار در چارچوب پنج توسعه یافت، در نهایت برای دنیای مدرن بسیار جذاب شد.
برخلاف مدلی که انجمن های ادغام غربی به جهان ارائه کردند، جایی که تنها یکسانی، همفکری، شدیدترین انضباط و در نهایت تحمیل منافع ملی توسط آمریکایی ها، در درجه اول در برخی از قدرت های اروپایی، حتی در مورد متحدان خود صورت می گیرد و در مورد جهان پیرامون صحبت نمی شود.
به همین دلیل است که بریکس تأسیس شد و افراد و حامیان بیشتری را به خود جذب می کند. یک گسترش دو برابری قبلاً رخ داده است، و امواج جدیدی از گسترش در انتظار است.
در چارچوب ریاست بریکس توسط روسیه، مهمترین چیز برای ما این است که به شرکای خود در این انجمن دیدگاه خود را در مورد چگونگی توسعه این ساختار در آینده ارائه دهیم. این واقعیت که بریکس توسعه خواهد یافت نه برای من و مطمئنم نه برای هیچ فرد عاقلی کوچکترین شکی ایجاد نمی کند".
دادستان کل ایران، محمد موحدی آزاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2024
دادستان کل ایران: کشورهای عضو بریکس می توانند دادگاه مجازی ایجاد کنند
روسیه سال 2024 ریاست بریکس را برعهده دارد.
کشورهای بریکس شامل روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی، ایران، امارات و عربستان سعودی است.
ریاست روسیه بر بریکس با شعار تقویت چندجانبه گرایی برای توسعه و امنیت عادلانه جهانی شروع شده است.
تمایل کشورها برای پیوستن به بریکس حاکی است از ناامیدی فزاینده آنها از نظم بین المللی تحت رهبری ایالات متحده و نهادهای کلیدی که تحت کنترل قدرت های غربی (از جمله بانک جهانی و صندوق بین المللی پول)باقی می مانند.
در ژانویه امسال، باشگاه بریکس (با اعضای اصلی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) با پیوستن عربستان سعودی، ایران، امارات متحده عربی، اتیوپی و مصر تا 9 کشور گسترش یافت. با این حال، علیرغم تلاش های ایالات متحده و اروپا برای جلوگیری از سروکار داشتن کشورها با مسکو، نمایندگانی از 12 کشور خارج از بلوک در گفتگوی بریکس که در ماه جاری در روسیه برگزار شد، حضور یافتند. اینهاشامل دشمنان دیرینه ایالات متحده، کوبا و ونزوئلا و همچنین کشورهایی مانند ترکیه، لائوس، بنگلادش، سریلانکا و قزاقستان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала