- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

واشنگتن مسئول حمله کی یف با استفاده از موشک اتاکمز به سواستوپل است - وزارت دفاع روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstovaوزارت دفاع روسیه در ناباوری به سخنان وزیر امور خارجه فرانسه، ژان-ایو لو دریان در مورد پیروزی روسیه بر داعش جواب داد.
وزارت دفاع روسیه در ناباوری به سخنان وزیر امور خارجه فرانسه، ژان-ایو لو دریان در مورد پیروزی روسیه بر داعش جواب داد. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه گفت که در وهله اول، واشنگتن که به اوکراین تسلیحات منتقل می کند و همچنین رژیم کی‌یف، مسئول حمله به سواستوپل هستند.
لازم به ذکر است که نیروهای مسلح اوکراین ساعت 12:15 ظهر روز یکشنبه 23 ژوئن به سواستوپل حمله کردند. بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، این حمله توسط موشک های آمریکایی اتاکمز دارای مهمات خوشه ای انجام شده است. سامانه‌های پدافند هوایی چهار موشک را ساقط کردند و یکی از این موشک ها در جریان رهگیری و انحراف از مسیر خود بر فراز شهر منفجر شد. الکسی کوزنتسوف، دستیار وزیر بهداشت روسیه در ادامه خبر داد، در پی گلوله باران سواستوپل توسط اوکراین، 124 نفر از جمله 27 کودک با درجات مختلف زخمی شدند.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است:"تمام دستورهای شلیک موشک های عملیاتی-تاکتیکی اتاکمز آمریکایی توسط کارشناسان آمریکایی بر اساس داده های شناسایی ماهواره ای خود ایالات متحده اجرا می شود. بنابراین، مسئولیت حمله موشکی عامدانه به غیرنظامیان در سواستوپل در وهله اول بر عهده واشنگتن است که این سلاح ها را به اوکراین منتقل کرده و همچنین بر عهده رژیم کی یف است که این حمله از خاک آن انجام شده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала