گزارش و تحلیل

اصرار غرب بر انجام جنایات جنگی چیست؟

© Sputnik / Alexey Maishevنیروهای ارتش روسیه
نیروهای ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2024
اشتراک
یکی از شگرد های آمریکا و برخی کشورهای غربی برای تحمیل سیاست های خود به دیگران استفاده از تروریسم اقتصادی و جنایات جنگی بر علیه مخالفان خود می باشد.
اخیرا اوکراین با حمله به غیر نظامیان در سواستوپل حدود 124 نفر از جمله 27 کودک را هدف قرار داده که طبق آماری که فرماندار سواستوپل آقای "میخایل رازوژایف" اعلام کرده حد اقل 2 کودک و یک غیر نظامی دیگر جان خود را از دست داده اند.
این حمله توسط موشک های آمریکایی اتاکمز دارای مهمات خوشه ای انجام شده است.
به استناد بیانیه وزارت دفاع روسیه:"تمام دستورهای شلیک موشک های عملیاتی-تاکتیکی اتاکمز آمریکایی توسط کارشناسان آمریکایی بر اساس داده های شناسایی ماهواره ای خود ایالات متحده اجرا می شود. بنابراین، مسئولیت حمله موشکی عامدانه به غیرنظامیان در سواستوپل در وهله اول بر عهده واشنگتن است که این سلاح ها را به اوکراین منتقل کرده و همچنین بر عهده رژیم کی یف است که این حمله از خاک آن انجام شده است."
موضوع تحویل موشک های اتاکمز آمریکایی به اوکراین و اعطای مجوز استفاده از آنها بر علیه خاک روسیه و غیر نظامیان وهمچنین هدایت این موشکها توسط ماهواره های آمریکایی برای ایجاد صدمات حد اکثری در بین غیر نظامیان همه نشان می دهد که اوکراین در این ماجرا عددی نیست، فقط عامل است، اصل کار آمریکا و کشورهای غربی هستند که به دنبال افزایش آسیب به غیر نظامیان می باشند.
سوالی که ایجا مطرح است این می باشد که چرا آمریکایی ها با توجه به اینکه به خوبی از توانمندی های روسیه در واکنش نشان دادن اطمینان دارند اصرار بر انجام چنین جنایاتی دارند.
این ماجرا ما را به جنایاتی که آنها در ویتنام و کره و افغانستان و عراق و... انجام داده اند و یا جنایاتی که می بینیم امروزه درغزه رخ می دهد یا جنایاتی که اینها از طریق صدام حسین بر علیه ایرانیها انجام دادند و سلاح های کشتار جمعی در اختیارش قرار دادند تا بر علیه ایرانی ها استفاده کند، بر می گرداند و ثابت می کند که آنها هر وقت در میادین نبرد شکست خورده اند تلاش دارند قوانین و مقررات جنگی بین المللی را زیر پا بگذارند تا به طرف مقابل بگویند ما تابع هیچ قانونی نیستیم ودر صورتی که احساس کنیم داریم شکست می خوریم حاضر هستیم دست به هر کاری بزنیم از جمله کشتار غیر نظامیان.
چرا؟
البته در برخی موارد اینها از ابزار کشتار غیر نظامیان برای تضعیف روحیه حکومت ها و نیروهای موجود در میدان استفاده می کنند و امیدوار می باشند با انجام چنین کاری آنها را وادار به تسلیم کنند ولی آنها به خوبی می دانند که این روش با روسیه کارساز نخواهد بود.
علیرغم همه هزینه هایی که آنها انجام داده اند (داریم درباره صدها ملیارد دلار پول مالیات دهندگان این کشورها صحبت می کنیم) نه فقط در جنگ موفقیتی کسب نکرده اند بلکه روز به روز در حال شکست خوردن می باشند.
مضاف در اینها امروزه مقامات سیاسی این کشورها تحت فشار افکار عمومی هستند که چرا به جای اینکه به دنبال راهکار دیپلماتیک و صلح باشند به دنبال جنگ افروزی هستند و انتخابات اخیری که در برخی کشورهای اروپایی انجام شده نشان می دهد که مردم کشورهای اروپایی به شدت مخالف سیاست های سیاستمداران حاکم بر این کشورها می باشند.
آش به حدی شور شده که زلنسکی حتی جرئت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین را ندارد و علیرغم پایان دوره ریاست جمهوری اش کشورهای غربی به او اجازه چنین چیزی را نمی دهند چون به خوبی می دانند اکثریت مطلق مردم اوکراین به هر کسی که مخالف زلنسکی و سیاست هایش و به دنبال صلح و حل دیپلماتیک اختلافات با روسیه است رای خواهند داد.
به نظر می رسد آنها روی آن شرط بندی می کنند که روسیه واکنش متقابل انجام دهد و غیر نظامیان اوکراینی را هدف قرار دهد تا آنها بتوانند از ماجرا به عنوان یک ابزار تبلیغاتی در غرب استفاده کنند و هزینه کردهای صدها ملیارد دلاری خود را توجیه کنند و همچنین مردم اوکراین که امروزه از تسلط مافیای حاکم بر زلنسکی و کشورهای غربی بر تصمیم شان بیزار هستند را بترسانند که مخالفتی انجام ندهند و اجازه دهند که روند انتقال قدرت از زلنسکی به یک نوکر دیگر برای غرب بدون مشکل انجام شود.
البته اوج آرزوی کشورهای غربی این است که روسیه از تسلیحات هسته ای برای واکنش نشان دادن استفاده کند و برای آنها مهم نیست چند شهروند اوکراینی کشته می شوند، رئیس جمهوری آنها که برای غربی ها به یک دستمال چرک تبدیل شده که باید به زودی دور انداخته شود چه رسد به مردم اوکراین.
نمی توان توقع داشت که روسیه واکنش متقابل انجام ندهد اما در مرحله اول می بینیم که روسیه به جای واکنش بی تدبیرانه اعلام کرده که این جریان را به عنوان یک عمل تروریستی و جنایت جنگی مستند خواهد کرد تا مقامات مرتبط با آن را به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه کند.
همچنین می توان تصور کرد که روسیه واکنش به مثل انجام خواهد داد اما نه بر علیه غیر نظامیان چون به خوبی می داند غیر نظامیان اوکراینی اینجا هیچ کاره هستند وهدف غربی ها این است که اینها را به کشتن بدهند.
همچنین روسیه این حق را دارد که تسلیحاتی مشابه در اختیار دشمنان آمریکا و انگلیس و کشورهایی که در این جنایت شریک هستند قرار دهد تا دشمنان آنها نیز از این تسلیحات بر علیه شان استفاده کنند.
راستی این مورد آخر بسیار جالب می باشد چرا که در سرتاسر جهان امروزه ملت های زیادی هستند که آرزو دارند برای انتقام گرفتن از آمریکایی ها و متحدین شان تسلیحاتی داشته باشند تا بر علیه آنها استفاده کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала