پوتین: روسیه آماده گفتگو درباره امنیت اوراسیا با اعضای ناتو است

© Sputnik / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2024
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی با فارغ التحصیلان دانشگاه های نظامی روسیه اظهار داشت روسیه آماده است در مورد ایجاد سیستم امنیتی اوراسیا، از جمله با کشورهای ناتو، در زمانی که آنها برای این کار آماده باشند، گفتگو کند.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه گفت: در جلسه ای با رهبری وزارت امور خارجه، چشم انداز کاری خود را برای ایجاد امنیت برابر و غیرقابل تقسیم در اوراسیا تشریح کردم. ما هم با همکارانمان در سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع ، اتحادیه اقتصادی اوراسیا ، بریکس و دیگر اتحادیه های ‌های بین‌المللی، کشورهای اروپایی و ناتو و غیره آماده گفتگوی گسترده بین‌المللی در مورد این موضوعات کلیدی و دارای اهمیت حیاتی هستیم.
پوتین در دیدار با رهبری وزارت امور خارجه در 14 ژوئن در مورد نیاز به ایجاد یک سیستم امنیتی جدید در اوراسیا صحبت کرد. وی افزود: در آینده باید به سمت کاهش تدریجی حضور نظامی قدرت های خارجی در منطقه حرکت کرد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2024
لاوروف: ناتو قصد دارد مانع ایجاد ساختار امنیتی اوراسیا شود
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که کشورها و مناطق اوراسیا باید خودشان زمینه های همکاری را در عرصه امنیت مشترک تعیین کرده و سیستمی از نهادهای کاری، سازوکارها و توافقات را ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی ممکن است تز محدود کردن حضور نظامی قدرت‌های خارجی در منطقه اوراسیا غیرواقعی به نظر برسد، اما اگر بتوان یک سیستم امنیتی قابل اعتماد ایجاد کرد، دیگر نیازی به نیروهای آنها نخواهد بود.
رهبر روسیه تاکید کرد: بخش مهمی از سیستم امنیتی اوراسیا باید مسائل اقتصادی، رفاه اجتماعی، همگرایی و همکاری متقابل سودمند، حل مشکلات فقر، نابرابری، محیط زیست و آب و هوا باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала