اوربان: مجارستان در ماموریت نظامی ناتو در اوکراین شرکت نخواهد کرد

© AP Photo / Denes Erdosویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان
ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2024
اشتراک
ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان گفت که ناتو ماموریت نظامی در اوکراین انجام خواهد داد که مجارستان هیچگونه شرکتی در آن نخواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، اوربان در مصاحبه با رادیو "کوسوث" گفت: "یک هدف حداقلی وجود دارد که به دست آمده است، قطار اروپایی در حال حرکت به سمت جنگ است. اگر دولت ما در انتخابات پارلمان اروپا از مردم حمایت کرد، می توانم شیر توقف را فشار دهم، قطار متوقف می شود و مجارها می توانند از آن پیاده شوند. به گفته او، "اگر بخت و اقبال مساعد باشد، می توان راننده را متقاعد کرد و هیچ کس جلوتر نخواهد رفت."
Флаг НАТО и Украины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2024
دبیر کل ناتو امیدوار است کشورهای دیگر از مجارستان در امتناع از حمایت از کی یف پیروی نکنند
او گفت: "ما به حداقل هدف دست یافته‌ایم، من با دبیرکل ناتو به توافق رسیدم، مجارستان از قطار پیاده می‌شود، نتو در اوکراین ماموریت نظامی خواهد داشت اما مجارستان نه با سلاح، نه با پول و نه با سربازان خود در آن شرکت نخواهد کرد".
اوربان معتقد است در عین حال، "ممکن نبود راننده را متقاعد کرد، او قوی است" و اکنون تنها دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده می تواند در صورت بازگشت به کاخ سفید پس از پایان انتخابات نوامبر ، "قطار را متوقف کند".
پیش از این، پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، گفته بود که ناتو می خواهد نقش هماهنگ کننده خود را در تامین تسلیحات برای اوکراین و آموزش سربازان این کشور افزایش دهد، 31 کشور از این تصمیم حمایت می کنند و مجارستان نمی خواهد و در این امر شرکت نخواهد کرد. رهبری مجارستان به دلیل ترس از تشدید تنش، از مشارکت در طرح ناتو امتناع کرد. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که تصمیم مجارستان برای شرکت نکردن در ماموریت این ائتلاف برای هماهنگی کمک به اوکراین را می پذیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала