اعلام آمادگی آمریکا برای گفتگو در مورد خطرات هسته ای با روسیه بدون ارتباط دادن آن به اوکراین

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید در والشنگتن
کاخ سفید در والشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2024
اشتراک
شورای امنیت ملی آمریکا در بحبوحه اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره احتمال ایجاد تغییرات در دکترین هسته ای مسکو اعلام کرد واشنگتن آماده گفتگو با روسیه در مورد خطرات هسته ای و کنترل تسلیحات بدون ارتباط دادن آن به درگیری اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: "ما کما فی السابق برای گفتگو با روسیه در مورد خطرات هسته‌ای و کنترل تسلیحات آماده هستیم".
وی همچنین افزود که کاخ سفید هرگز این گفتگوها را با درگیری در اوکراین مرتبط نکرده است.
به گفته نماینده شورای امنیت ملی، ایالات متحده همچنین آماده است با فدراسیون روسیه نه تنها در مورد خطرات هسته ای، بلکه در مورد قالب توافقی که جانشین معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک روسیه-آمریکا (استارت) شود، گفتگو کند و بارها آمادگی خود را در این زمینه به روسیه اعلام کرده است.
Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2024
وزارت خارجه روسیه: چالش های پیش آمده از سوی آمریکا مستلزم تطبیق اسناد روسیه با نیازهای فعلی است
در همان زمان، همانطور که در کاخ سفید اشاره شد، پیشنهادات واشنگتن در رابطه با ادامه حمایت ایالات متحده از اوکراین رد شده است.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که روسیه ممکن است تغییراتی را در دکترین هسته‌ای خود در شرایط بحث‌ها درباره احتمال کاهش سطح استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ایجاد کند. به گفته وی، وسایل هسته ای انفجاری فوق العاده کم قدرت در حال توسعه است و در محافل کارشناسی در غرب ایده هایی وجود دارد که می توان از چنین سلاح هایی استفاده کرد و هیچ چیز وحشتناکی در آن وجود ندارد.
در ماه ژوئن، پرانای وادی دستیار ویژه رئیس جمهور آمریکا، مدیر ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور منع اشاعه گفت که ایالات متحده از پاسخ روسیه به پیشنهاد برگزاری نشست برای بحث در مورد پیمان استارت جدید، ارائه شده در سال 2023 ، خوشحال خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала