قدردانی مقامات تایوان از آمریکا بابت فروش 360 میلیون دلار تسلیحات

© AP Photo / Chiang Ying-yingНовый глава администрации Тайваня Лай Циндэ в Тайбэе, Тайвань
Новый глава администрации Тайваня Лай Циндэ в Тайбэе, Тайвань - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2024
اشتراک
دفتر ریاست تایوان اعلام کرد، این جزیره از دولت ایالات متحده برای فروش 360 میلیون دلار تسلیحات تشکر می کند.
دفتر ریاست جزیره تایوان در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: "ما صمیمانه از دولت آمریکا به دلیل موافقت با فروش تسلیحات به تایوان از جمله مهمات و پهپادهای ضد تانک تشکر می کنیم."
خاطرنشان کردند که همکاری بین تایوان و ایالات متحده "در قالب افزایش توان دفاعی نامتقارن تایوان، قابلیت های بازدارندگی را تقویت می کند."
پیش از این آژانس دفاعی پنتاگون گزارش داده بود که وزارت خارجه آمریکا فروش سامانه هوایی و تجهیزات مربوط به آن را به قیمت حدود 60.2 میلیون دلار به تایوان تایید کرده است.
پنتاگون اعلام کرده بود که وزارت امور خارجه همچنین فروش پهپادهای آلتیوس 600 ام-وی به تایوان را به مبلغ 300 میلیون دلار تایید کرده بود.
اوضاع پیرامون تایوان پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره در اوایل ماه اوت، تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، این سفر را محکوم کرد و این اقدام را حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوانی دانست و در پی آن تمرینات نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و جزیره تایوان در سال 1949 پس از اینکه نیروهای شکست خورده کومینتانگ به رهبری "چیانگ کای شک" به این جزیره گریخت، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین از طریق سازمان های غیردولتی - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل تنگه ها در تایپه- شروع به تماس کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала