گزارش و تحلیل

دولت کانادا یکبار دیگر دشمنی خود با ملت ایران را ابراز داشت

© iStock.com / designer491Клавиатура с клавишей "санкции"
Клавиатура с клавишей санкции - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2024
اشتراک
وزیر امنیت کانادا روز چهارشنبه در کنفرانسی خبر اعلام دولت این کشور تصمیم گرفته کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست به اصطلاح "تروریستی" خود قرار دهد.
او که نماینده یک کشور تروریست محور حامی نسل کشی و قتل عام ملت فلسطین است مدعی شد: "این اقدام پیامی قدرتمند است که نشان می‌دهد کانادا از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای مبارزه با گروه‌های تروریستی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می‌کند"
این اقدام درحالی است که سپاه پاسداران همواره با تروریسم ساخته شده توسط کشورهای غربی در منطقه، از جمله داعش، ‎مبارزه کرده.
در واقع می توان گفت دلیل این تصمیم دولت کانادا، که حامی تروریست های بین المللی می باشد و امروزه توسط وابستگان به گروه های تروریستی بین المللی مدیریت می شود، این می باشد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با گروه های تروریتی ساخته و پرداخته غرب موفق بوده و کمر همه آنها را در منطقه بشکند.
هیچ کس نیست که بتواند حضور نیروهای کانادایی در قتل عام مردم عراق و افغانستان را انکار کند و انکار کند که تعداد زیادی از تروریست های عالیرتبه عضو داعش و القاعده کانادایی بودند، امروزه نیز بخش بزرگی از تسلیحاتی که اسرائیلی ها برای قتل عام مردم غزه استفاده می کنند تولید کانادا است و یا قطعات آن توسط کانادا تولید شده.
البته پیش بینی می شود ایران هم اقدام به مثل کند و نیروهای کانادایی موجود در منطقه را رسما جزو گروه های تروریستی معرفی کند و از این پس با نیروهای کانادایی در منطقه مانند داعشی ها برخورد شود.
گو اینکه تعداد نیروهای کانادایی در منطقه در مقایسه با نیروهای آمریکایی و یا انگلیسی کمتر است اما به هر حال از این پس جاستین ترودو باید پاسخگوی هر اتفاقی که ممکن است برای اینها در منطقه رخ دهد باشد.
همچنین باید توجه داشت که این تصمیم دولت کانادا امروزه می تواند روی زندگی ده ها هزار ایرانی که در این کشور حضور دارند تاثیر بگذارد چرا که حدود نیمی از جوانان ایرانی خدمت وظیفه سربازی خود را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داده اند و امروزه حضور آنها در کانادا با مشکلات عدیده می تواند مواجه باشد.
اینجا به نظر می رسد این ایرانی ها هستند که باید توجه داشته باشند برخی از افرادی که سالها درون گروه های تروریستی فعالیت داشتند چه اعضای سازمان هایی مانند مجاهدین خلق و یا جدایی طلب ها امروزه با حضور در دالان های سیاسی کانادا روی نظر سیاستمداران کانادایی تاثیر گذاشته اند و به ضرر ایرانی های مقیم کانادا عمل کرده اند.
اینجا است که می توان متوجه شد این عوامل گروه های تروریستی هیچ وقت برای منافع ملت ایران کاری از پیش نمی برند و چون حقوق بگیر سازمان های امنیتی دشمن ملت ایران مثل اسرائیل و انگلیس و آمریکا و یا برخی کشورهای عربی هستند بنا به منافع دشمنان ملت ایران فعالیت می کنند وگر نه آنها به خوبی می دانند این تصمیم دولت کانادا هیچ تاثیری روی فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا اعضای آن نخواهد داشت وفقط روی ایرانی هایی که به هزار بد بختی برای خود در کانادا زندگی ای تشکیل داده اند و روزی روزگاری مجبور بودند برای انجام وظیفه سربازی در سپاه پاسداران خدمت کنند تاثیر خواهد داشت.
اعضای رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس ضوابط و قوانین کلا در سفرهای خارجی محدودیت دارند و عملا هیچ حساب بانکی و یا سرمایه ای در آنجا ندارند که بخواهند از چنین تصمیمی متاثر شوند.
به این دلیل میتوان گفت این رفتار حکومت کانادا بیش از اینکه بر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد بر علیه ملت ایران و ایرانی های مقیم کانادا می باشد و گروه های تروریستی که مواجب بگیر دشمنان ملت ایران هستند یکبار دیگر برای ملت ایران ثابت کردند که اینها مزدور هستند وبس.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала