آمریکا در حال تلاش برای جلوگیری از پیوستن ترکیه به بریکس است

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Перед совещанием министров иностранных дел стран БРИКС в Нижнем Новгороде
Перед совещанием министров иностранных дел стран БРИКС в Нижнем Новгороде - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2024
اشتراک
هاکان توپکورولو، معاون حزب وطن ترکیه گفت که عضویت ترکیه در بریکس اجتناب‌ناپذیر است، اما آنکارا با فشار بی‌سابقه‌ای از سوی غرب مواجه خواهد شد، آمریکا در حال حاضر فشار وارد می‌کند، اما مشارکت این کشور در این سازمان غافلگیر کننده نخواهد بود.
پیشتر، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه از قصد این کشور برای عضویت در بریکس خبر داده بود. وزیر امور خارجه ترکیه در نشست بریکس پلاس در نووگورود شرکت کرد.
هاکان توپکورولو معاون حزب وطن ترکیه به اسپوتنیک گفت: "من فکر می کنم ترکیه باید به بریکس بپیوندد، عضویتی که در نهایت برای ترکیه اجتناب ناپذیر است. اما ترکیه از سال 1952 عضو ناتو است. در نتیجه این عضویت، ترکیه دارای یک گروه بسیار جدی است که با غرب مرتبط است. این گروه ها در تمام احزاب سیاسی حضور دارند. بر دولت تسلط دارند. آنها بر دولت تأثیر می گذارند. در درون حزب حاکم، مبارزه بین نیروهای آتلانتیک و اوراسیا ادامه دارد."
وی با بیان اینکه امروز عمدتا نیروهای مرتبط با ناتو قدرت را در دست دارند، افزود: "با این حال، اوراسیائی‌ها از هر فرصتی استفاده می‌کنند، فکر نمی‌کنم ترکیه بتواند نیروی کافی برای پیوستن به بریکس جمع کند، به‌خصوص در این دوره. بنده همچنین معتقدم که آمریکا بر مشارکت ترکیه در بریکس و همچنین روابط آنکارا با روسیه فشار منفی وارد می کند. چرا که، اگر ترکیه به بریکس بپیوندد، توازن بین غرب و شرق را در جهت شرق تغییر خواهد داد. به همین دلیل ورود ترکیه به بریکس با مقاومت شدید غرب مواجه خواهد شد. با این حال، اصلا جای تعجب نیست اگر ترکیه در آینده نزدیک تلاش کند به بریکس بپیوندد و قدرت های آتلانتیک را کنار بزند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала