در آمریکا خواستار ازسرگیری آزمایش های تسلیحات هسته ای شدند

© AP Photo / J. David AkeЗдание Капитолия в Вашингтоне, США. Архивное фото
Здание Капитолия в Вашингтоне, США. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2024
اشتراک
رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید، اگر این سیاستمدار جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود، باید آزمایش تسلیحات هسته‌ای را از سر بگیرد و به تولید ایزوتوپ‌ها برای ساخت آنها بازگردد.
به گزارش اسپوتنیک، اوبراین در مقاله ای برای نشریه Foreign Affairs نوشت:" ایالات متحده باید برتری فنی و کمی نسبت به زرادخانه های هسته ای فدراسیون روسیه و چین در مجموع را حفظ کند. برای انجام این کار، واشنگتن باید سلاح های هسته ای جدید را آزمایش کند تا قابل اعتماد باشد و ایمنی آنها را در دنیای واقعی بدون استفاده از مدل های کامپیوتری برای اولین بار از سال 1992 آزمایش کند".
به گفته وی، اگر مسکو و پکن "با حسن نیت" در مذاکرات کنترل تسلیحات شرکت نکنند، ایالات متحده "باید تولید اورانیوم 235 و پلوتونیوم 239، ایزوتوپ های اصلی شکافت پذیر سلاح های هسته ای را از سر بگیرد."
آمریکایی ها  در مورد آسیب پذیری ویژه خود در فضا صحبت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2024
مشاور بایدن: آمریکا هیچ تصمیمی برای گسترش زرادخانه هسته ای نگرفته است
وی افزود: دولت فعلی برنامه ای برای حل و فصل اوضاع پیرامون اوکراین ندارد، در حالی که ترامپ به صراحت گفته است که می خواهد شاهد پایان درگیری از طریق مذاکره باشد. اوبراین افزود: "رویکرد ترامپ ادامه کمک‌های نظامی با بودجه اروپا به اوکراین است، اما درها را برای دیپلماسی با روسیه باز نگه می‌دارد و مسکو را با درجه‌ای از غیرقابل پیش‌بینی بودن، از تعادل خارج می‌کند".
او متقاعد شده است که ترامپ به عنوان رئیس جمهور، ناتو را تحت فشار قرار خواهد داد تا نیروهای این ائتلاف حضور خود را در لهستان افزایش دهند.
اوبراین معتقد است است که "فشار حداکثری" در خاورمیانه مورد نیاز است. وی افزود: باید شناورها و هواپیماهای نظامی بیشتری در این منطقه مستقر شوند و سیاست مهار ایران باید تقویت شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала