مسابقه آندری استنین فهرست کوتاه برندگان خود در سال 2024 را اعلام کرد

© Photo / Aung Chan Thar/StenincontestРабота "Цветы лилии" фотографа из Мьянмы Аунг Чан Тар. Вид сверху, одиночные
Работа Цветы лилии фотографа из Мьянмы Аунг Чан Тар. Вид сверху, одиночные - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2024
اشتراک
برندگان سال 2024 که در فهرست کوتاه (short list) سالگرد دهمین دور مسابقه بین المللی عکاسان خبری جوان به یاد آندری استنین قرار گرفته اند، در مسکو معرفی شدند.
فهرست کامل آنها و همچنین گزیده‌ای از عکس‌های فهرست کوتاه را می‌توانید در نسخه‌های روسی (https:/stenincontest.ru/winners2024/) و انگلیسی (https://stenincontest.com/winners2024/) وبسایت این مسابقه مشاهده کنید.
طبق سنت موجود، در لیست کوتاه که شرکت کنندگان آن توسط هیئت داوران بین المللی مسابقه تعیین شده اند، برندگان جوایز ذکر نمی شوند: آنها همراه با برنده جایزه اصلی - جایزه بزرگ در ماه سپتامبر اعلام می شوند.
در دهمین سالگرد مسابقه، برای اولین بار، هیئت داوران بین المللی فقط متشکل از عکاسان خبری و برندگان جایزه بزرگ (گراند پری) مسابقه در سال های مختلف است.
هر سال جغرافیای شرکت کنندگان در فهرست نهایی مسابقه استنین در حال گسترش است. در سال 2024، فهرست کوتاه مسابقه برای اولین بار شامل آثاری از سوریه، آفریقای جنوبی و میانمار است. این فهرست در مجموع، تک عکس‌ها و مجموعه عکس های عکاسان خبری جوان از 10 کشور را در بر می گیرد. تعداد کل آثار ارزیابی شده توسط هیئت داوران بین المللی مسابقه در سال 2024 حدود دو هزار اثر از 557 شرکت کننده از 36 کشور از جمله روسیه، هند، ایران، چین، ایتالیا، آمریکا، اسپانیا، بریتانیا، آفریقای جنوبی، لهستان، فرانسه، اکوادور، سوریه، مکزیک و دیگر کشورها است.
اوکسانا اولینیک، هماهنگ‌کننده مسابقه آندری استنین، در مورد اعلام فهرست نهایی اظهار داشت: "یکی از مهمترین مراحل مسابقه ما کار هیئت داوران است. در سالگرد مسابقه آندری استنین، از برندگان جایزه بزرگ سال های گذشته مسابقه خود دعوت کردیم تا در گروه هیئت داوران شرکت داشته باشند.
اینها عکاسانی از کشورهای مختلف جهان هستند که اکنون با نظرات تخصصی خود به استادان شناخته شده ای تبدیل شده اند.
آنها بالاترین سطح حرفه ای خود را با انتخاب آثار واقعاً تخصصی و برجسته از میان مجموعه بزرگ و بسیار متنوع عکس های ارسال شده به مسابقه، برای ورود به فهرست نهایی مورد تأیید قرار دادند.
از همه دعوت می کنم به وب سایت مسابقه ما مراجعه کنند و با آنها آشنا شوند. عکاسان جوان همچنان ما را با کار خود خوشحال می کنند و ما خوشحالیم که در آغاز کارشان به آنها کمک می کنیم".
مکان های برنده جایزه نامزدهای فهرست کوتاه و همچنین برنده جایزه بزرگ توسط کمیته برگزاری مسابقه در ماه سپتامبر در وب سایت (https://stenincontest.com/) اعلام خواهد شد. این مسابقه همچنین قصد دارد تا پایان سال یک نمایشگاه جاده ای سنتی برندگان خود را در شهرهای سراسر جهان راه اندازی کند.
درباره مسابقه
مسابقه بین‌المللی عکاسی خبری آندری استنین که توسط گروه رسانه‌ای "راسیا سوودنیا" (روسیه امروز) و تحت نظارت کمیسیون امور یونسکو روسیه برگزار می‌شود، با هدف حمایت از عکاسان جوان و جلب توجه عمومی به چالش‌های فتوژورنالیسم (عکاسی خبری) مدرن برگزار می‌شود. این یک پلتفرم برای عکاسان جوان - با استعداد، حساس و آماده برای پذیرا شدن هر پدیده جدید است که در انجا توجه ما را به افراد و رویدادهای اطراف ما جلب می کنند.
شرکای رسانه ای عمومی این مسابقه عبارتند از: VGTRK (شرکت رادیو تلویزیون دولتی سراسری روسیه) ، پلتفرم آنلاین SMOTRIM، شبکه تلویزیونی دولتی سراسری روسیه "روسیه-فرهنگ" و شبکه تلویزیونی " مسکو 24".
شرکای رسانه ای بین المللی این مسابقه عبارتند از: خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک (بین المللی)، شبکه تلویزیونی و پورتال RT (بین المللی)، هلدینگ رسانه ای Independent Media (آفریقای جنوبی)، خبرگزاری ANA (آفریقای جنوبی)، گروه رسانه ای (SUMG) Shanghai United Media Group (چین)، پورتال اینترنتی روزنامه چاینا دیلی (چین)، پورتال اینترنتی The Paper (چین) و شبکه رسانه ای المیادین (لبنان).
این مسابقه توسط اتحادیه روزنامه نگاران روسیه، پورتال خبری YOung JOurnalists (روسیه)، پورتال Russian Photo (روسیه)، پورتال Photo-study.ru (روسیه) به عنوان شرکای صنفی پشتیبانی می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала