سیاستمدار فرانسوی: ناتو به پیشنهاد صلح روسیه با واکنشی تحریک آمیز پاسخ داد

© AP Photo / Armando BabaniОткрытие первой авиабазы НАТО на Западных Балканах в Албании
Открытие первой авиабазы НАТО на Западных Балканах в Албании - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2024
اشتراک
فلوریان فیلیپو، سیاستمدار فرانسوی و رهبر حزب میهن پرستان این کشور گفت، پیشنهاد مسکو برای حل و فصل صلح آمیز بحران اوکراین با واکنش تحریک آمیز ناتو مواجه شد؛ این ائتلاف قصد ندارد از درگیری عقب نشینی کند و اروپا را به سمت یک جنگ جهانی سوق می دهد.
به گفته فیلیپو، ناتو به پیشنهاد روسیه با واکنشی تحریک آمیز پاسخ داد.
وی در گفتگو با اسپوتنیک اظهار داشت:"اطلاعاتی در مطبوعات از یک مقام ارشد ناتو منتشر شد مبنی بر اینکه این ائتلاف آماده است تا بیش از 300 هزار سرباز را علیه روسیه بسیج کند. این یک پاسخی تحریک آمیز است. ناتو نمی خواهد عقب نشینی کند، ائتلاف تشدید تنش و یک جنگ جهانی احتمالی را انتخاب می کند که این موضوع بسیار غیرمسئولانه و خطرناک است."
وی خاطرنشان کرد که این وضعیت یادآور مارس 2022 و اولین ابتکار صلح در نشست صلح استانبول است.
فیلیپو با تاکید بر لزوم ادامه مبارزه برای برقراری صلح بیان داشت:"آن زمان تقریباً به صلح رسیدیم، اما ناتو با اعزام بوریس جانسون، توافق را پاره کرد و (ولادیمیر) زلنسکی را از امضای توافقنامه صلح منع کرد."
لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه 14 ژوئن در دیدار با مسئولان وزارت خارجه این کشور گفت که برای آغاز مذاکرات صلح، اوکراین می بایست نیروهای خود را از کل مناطق جدید روسیه از جمله دونتسک، لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا خارج کند. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که درگیری ها بلافاصله پس از موافقت کی یف با این شرط متوقف خواهد شد. همچنین، به گفته رئیس‌جمهور کی یف رسماً باید امتناع خود از طرح پیوستن به ناتو را اعلام نماید؛ مسکو برای حل و فصل صلح‌آمیز بحران اوکراین به وضعیت بی‌طرفی، غیرائتلافی و بلوکی و بدون توان هسته‌ای اوکراین نیاز دارد. این پیشنهاد بلافاصله توسط ولادیمیر زلنسکی رد شد. ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، پیشنهاد مسکو را یک اولتیماتوم خواند و میخائیل پودولیاک مشاور وی مدعی شد که ابتکارات جدید روسیه دربردارنده "پیشنهاد صلح واقعی" نیست. ایالات متحده نیز اعلام کرد که این گزینه غیرقابل قبول است. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ادامه اعلام داشت که کی یف و حامیان آن به طوری آشکار تلاش‌های مسالمت‌آمیز برای حل بحران را نادیده می‌گیرند و از گفتگو و رایزنی در مورد آن خودداری می‌کنند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز اظهار داشت، ایالات متحده و تعدادی از کشورهای اروپایی خواهان ادامه جنگ با روسیه به دست اوکراینی‌ها هستند، و واکنش منفی غرب به پیشنهادات صلح‌آمیز پوتین برای حل و فصل بحران اوکراین موید آن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала