گزارش و تحلیل

امضاء تفاهم‌نامه همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг Ирана на одной из улиц Тегерана
Флаг Ирана на одной из улиц Тегерана - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2024
اشتراک
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی-پژوهشی امضاء کردند.
روابط عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گرشگری، این تفاهم‌نامه را در راستای پیشبرد اهداف پژوهشی و آموزشی و افزایش آگاهی از یافته‌‌های علمی-اجرایی حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و هنرهای سنتی دانست که به امضاء مصطفی ده‌پهلوان رییس پژوهشگاه و محمد حسن‌زاده رییس ایرانداک رسید.
موضوع این تفاهمنامه، طراحی و ارائه پایگاه اطلاعات میراث‌فرهنگی،گردشگری و هنرهای سنتی در دو زمینه علمی و تجاری‌سازی، تعریف و اجرای طرح‌های پژوهشی مورد نیاز و انجام پژوهش‌های مشترک بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و هنرهای سنتی، تبادل تجربیات در زمینه‌های مدیریت داده، دانش و حکمرانی فناوری اطلاعات، همکاری در طراحی، تولید و تدوین اصطلاح‌نامه‌ها و اطلس‌های موضوعی دو یا چند زبانه بر مبنای فعالیت‌های انجام شده توسط پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در زمینه تهیه اطلس‌های میراث فرهنگی و طبیعی، زبان، گویش و کتیبه‌ها، مردم‌شناسی، شهرها و بناهای تاریخی، گردشگری ، هنرها و صنایع ملی و ... است.
در ادامه مراسم امضاء تفاهم‌نامه مصطفی ده‌پهلوان ریاست پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و هیأت همراه متشکل از ذات‌الله نیکزاد معاون پژوهشی ، مهدیه بُد معاون فناوری و کاربردی‌سازی، خه‌بات درفشی مدیر امور پژوهشی، فریبا شریفیان مدیر تحصیلات تکمیلی، مریم دارا مدیر امور بین‌الملل و حقوقی از آزمایشگاه ربوداک، واحد سامان‌دهی و تحلیل اطلاعات، مرکز رشد و نوآوری(فضای اشتراکی)، واحد آموزش و موزه ایران داک بازدید کردند.
در این بازدید ضمن مشاهده ظرفیت‌های ایران داک در حوزه‌های مختلف پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در پژوهش شامل تحلیل متن، شباهت‌یابی معنایی و خلاصه‌سازی تعامل خودکار، برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت و تحلیل اطلاعات، روش‌شناسی پژوهش و مالکیت اثر پژوهشی بحث و تبادل نظر شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала