برخی از نمایندگان پارلمان اوکراین در حال بررسی پیشنهادات پوتین هستند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر پارلمان اوکراین
پارلمان اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2024
اشتراک
برخی از نمایندگان پارلمان اوکراین بحث در مورد پیشنهادهای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را آغاز کرده اند.
ویچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه در کانال تلگرامی خود ضمن اعلام این مطلب نوشت:" این درست است که نمایندگان پارلمان اوکراین اگر به شهروندان خود فکر می کنند و می خواهند کشورشان را حفظ کنند، شروع به بحث در مورد پیشنهادات پوتین کنند. به هر حال، طبق اطلاعات ما از طریق کانال پارلمانی، برخی از نمایندگان پارلمان اوکراین این کار را آغاز کرده اند".
ولودین خاطرنشان کرد که هر چه نمایندگان اوکراینی مدت بیشتری امیدوار باشند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا همه مسائل را برای آنها حل کنند، شهروندان کمتری در کشور باقی خواهند ماند که " برای واشنگتن و بروکسل فقط مواد قابل مصرف هستند". همچنین قلمرو این کشور نیز کوچک خواهد شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2024
پوتین شرایط مذاکره با اوکراین را اعلام کرد
رئیس دومای روسیه خاطرنشان کرد که مذاکرات فقط از طرف شهروندان کشورخود قابل انجام است. اما از آنجایی که دوره ریاست جمهوری ولادیمیر زلنسکی به پایان رسیده است، "این خود گویای همه چیز است." ولودین ابراز اطمینان کرد که به همین دلیل، ابتکارات ارائه شده توسط زلنسکی و حمایت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولز، صدراعظم آلمان "همه معنای خود را از دست می دهند."
به گفته وی، امروز تنها نهاد قانونی طرف اوکراینی، پارلمان این کشور است، که تنها نهادی است که می تواند در دستیابی به هرگونه توافق مشارکت کند.
ولودین نوشت: "زمان آن رسیده است که آنها (نمایندگان پارلمان ) متوجه شوند: هیچ رئیس‌جمهوری در اوکراین وجود ندارد، مسئولیت با پارلمان اوکراین است.
پیشتر، ولادیمیر پوتین، روز جمعه در دیدار با وزیر خارجه روسیه گفت که اوکراین برای آغاز مذاکرات باید نیروهای خود را از کل قلمرو مناطق جدید روسیه: استان های زاپوروژیه و خرسون و جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک خارج کند. رئیس دولت روسیه خاطرنشان کرد که درگیری ها بلافاصله پس از موافقت مقامات کی یف با این شرط متوقف خواهد شد. همچنین به گفته رئیس‌جمهور روسیه، کی یف باید رسماً از برنامه‌های خود برای پیوستن به ناتو صرف نظر کند و برای حل و فصل مسالمت آمیز، مسکو خواستار وضعیت بی طرف و وضعیت عاری از سلاح هسته ای اوکراین است.
دفتر زلنسکی پیشنهادهای پوتین برای آغاز مذاکرات صلح را رد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала