وزیرخارجه روسیه: سفرای روسیه پیشنهاد پوتین را به سایر کشورها خواهند رساند

© Пресс-служба Совета Федерации РФ /  مراجعه به بانک تصاویر Заседание Совета Федерации
Заседание Совета Федерации - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2024
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که سفیران روسیه سخنان پوتین را به سایر کشورها خواهند رساند، ما به دنبال کسی نخواهیم رفت.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که سفرای روسیه در سراسر جهان پیشنهادهای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به منظور پایان دادن به درگیری در اوکراین و توضیحات مفصل را به مقامات خواهند رساند، اما طرف روسی به دنبال کسی نخواهد رفت.
سرگئی لاوروف پس از دیدار خود با ولادیمیر پوتین به خبرنگاران گفت: در مورد نقش وزارت امور خارجه باید بگویم که ما دنبال کسی نمی رویم. سفرای ما متن سخنان رئیس جمهور را به تفصیل در پایتخت های مربوطه منتقل می کنند، منظور را بیشتر توضیح می دهند، پیشینه کل این وضعیت را توضیح می دهند و ما انتظار داریم که واکنش به دنبال داشته باشد.
ولادیمیر پوتین در نشستی با وزیر امور خارجه گفت: برای شروع مذاکرات، اوکراین باید نیروهای خود را از کل قلمرو مناطق جدید روسیه: استان های زاپوروژیه و خرسون و جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک خارج کند. رئیس دولت روسیه خاطرنشان کرد که درگیری ها بلافاصله پس از موافقت مقامات کی یف با این شرط متوقف خواهد شد. همچنین به گفته رئیس‌جمهور روسیه، کی یف باید رسماً از برنامه‌های خود برای پیوستن به ناتو صرف نظر کند و برای حل و فصل مسالمت آمیز، مسکو خواستار وضعیت بی طرف و وضعیت عاری از سلاح هسته ای اوکراین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала