حل مناقشه در اوکراین بدون مشارکت روسیه غیرممکن است

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2024
اشتراک
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در مورد کنفرانس آتی در بورگن استوک سوئیس گفت: مذاکرات صلح بدون روسیه راهی به جایی نمی برد و حل مناقشه در اوکراین بدون مشارکت روسیه غیرممکن است.
به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا گفت: "این راز نیست که مذاکرات صلح بدون روسیه راهی به سوی ناکجاآباد است بدون مشارکت ما، حل مناقشه ممکن نخواهد بود ".
سوئیس کنفرانسی درباره اوکراین در 15 تا 16 ژوئن در استراحتگاه بورگنستاک در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود 80 کشور مشارکت خود را تایید کرده اند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد. پیش از این، منبع اسپوتنیک در سازمان ملل گفته بود که انتظار ندارد این سازمان سند نهایی اجلاس را امضا کند.
Президент Франции Эммануэль Макрон, его супруга Бриджит Макрон, президент США Джо Байден и первая леди Джилл Байден произносят тост во время государственного ужина в Елисейском дворце, Франция - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2024
تصمیم گروه 7 و اروپا برای اعطای وام به اوکراین به پشتوانه سود دارایی های مسدود شده روسیه
ولادیمیر خوخلوف، دبیر مطبوعاتی سفارت روسیه در برن اظهار داشت سوئیس برای فدراسیون روسیه دعوت نامه ای برای شرکت در نشست اوکراین ارسال نکرده اما مسکو در هیچ حالتی در آن شرکت نخواهد کرد. وی افزود که ایده کنفرانس صلح که به شدت توسط برگزارکنندگان ترویج شده، برای فدراسیون روسیه غیرقابل قبول است، زیرا صحبت در مورد گزینه دیگری برای پیشبرد یک "فرمول صلح" غیرقابل قبول است که منافع روسیه را در نظر نمی گیرد. کرملین اعلام کرد که جستجوی گزینه هایی برای حل و فصل اوضاع در مناقشه اوکراین بدون مشارکت روسیه مطلقاً غیرمنطقی و بیهوده است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала